PMK
Grand Bahama Shipyard Limited (GBSL), największa stocznia w regionie Karaibów, zakończyła w tym roku naprawy i renowację 20 wycieczkowców. Przyszły rok zapowiada sie na jeszcze bardziej pracowity, gdyż już teraz portfel zamówień stoczni opiewa na 23 kontrakty.
W tym roku w GBSL przeprowadzono wiele prac remontowych, w tym wymiane napędów i systemów, naprawę kadłubów oraz odnowieie kabin i przestrzeni publicznych.
W Grand Bahama Shipyard Limited pracowano między innymi nad czterema wycieczkowcami należącymi do największego armatora tych jednostek: Royal Carbbean Cruise. Naprawy przeszły m.in.: Liberty of the Seas, Jewel of the Seas oraz Adventure of the Seas.
Inny z wycieczkowych gigantów, Carnival Cruise Line, oddał do tej stoczni aż 7 jednostek, w tym Carnival Fantasy, Carnival Magic i Carival Triumph. Wszystkie te statki przeszły gruntowną renowację i naprawy.
- By spełniac wymagania klientów cały czas inwestujemy w rozbudowę naszej stoczni - powiedział Graham Couser, przedstawiciel GBSL. - W 2016 roku zmodernizowaliśmy wiele z naszych obiektów i zakupiliśmy nowe maszyny i urządzenia. Dużą rozbdowę przeszło także nabrzeże North Beach. W przyszłym roku skupimy się na pozostałych nabrzeżach - dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej