• <
nauta_2024

W Remontowej położono stępkę pod budowę promu dla londyńczyków

jk

06.07.2017 10:13 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki W Remontowej położono stępkę pod budowę promu dla londyńczyków

Partnerzy portalu

W Remontowej położono stępkę pod budowę promu dla londyńczyków - GospodarkaMorska.pl

Pod koniec czerwca odbyło się położenie stępki pod budowę  jednego z dwóch promów pasażersko-samochodowych dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Hybrydowe promy o napędzie diesel - electric będą najbardziej ekologiczne na Tamizie. Jednostki posłużą mieszkańcom Londynu w przeprawie przez rzekę, łącząc dzielnice Woolwich i North Woolwich.

Zamówione przez Anglików jednostki to pierwsze promy o napędzie elektrycznym budowane w stoczni Remontowa Shipbuilding.  Promy będą mogły zabrać na pokład 150 pasażerów i 45 samochodów osobowych. Miejsce dla siebie będą mieli także rowerzyści. Na pokładzie ładunkowym w strefie pojazdów kołowych wydzielony zostanie dla nich specjalny obszar, odseparowany od stref poruszania się pasażerów pieszych.

Przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy, zapewni niższe koszty eksploatacji promów. Wyposażony będzie w dwa zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi. W normalnych warunkach będzie pracował tylko jeden z nich, a szczytowe zapotrzebowanie na moc wypełni energia elektryczna z baterii.

Zespoły prądotwórcze wyposażone zostaną również w systemy oczyszczania spalin: katalizatory SCR (Selective Catalytic Reduction) oraz filtry cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter).

Na statkach zamontowane będą także cztery pędniki azymutalne napędzane zamontowanymi w pozycji pionowej silnikami elektrycznymi ze stałymi magnesami. Układy napędowe będą miały również specjalne zabezpieczenia na wypadek uszkodzenia części systemu.

Armatorem promów będzie Transport fo London. Promy będą nosiły imiona legendarnych postaci, Ben Woollacott (tragicznie zmarły  marynarz) oraz Dame Vera Lynn  (brytyjska wokalistka, podczas II wojny światowej była jedną z głównych artystek estradowych). Uroczystość cięcia blach pod budowę jednostek miała miejsce pod koniec kwietnia.

Projekt techniczny jednostek przygotowało norweskie biuro projektowe LMG Marin, natomiast dokumentacje roboczą – biuro Remontowa Marine Design & Consulting, należące do Holdingu Remontowa. Będą one spełniały wymogi agendy rządowej Maritime & Coastguard Agency oraz klasyfikatora Lloyds Register of Shipping.

Promy dla londyńczyków będą gotowe na początku czwartego kwartału 2018 r.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.