jk
Pod koniec czerwca odbyło się położenie stępki pod budowę jednego z dwóch promów pasażersko-samochodowych dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Hybrydowe promy o napędzie diesel - electric będą najbardziej ekologiczne na Tamizie. Jednostki posłużą mieszkańcom Londynu w przeprawie przez rzekę, łącząc dzielnice Woolwich i North Woolwich.
Zamówione przez Anglików jednostki to pierwsze promy o napędzie elektrycznym budowane w stoczni Remontowa Shipbuilding. Promy będą mogły zabrać na pokład 150 pasażerów i 45 samochodów osobowych. Miejsce dla siebie będą mieli także rowerzyści. Na pokładzie ładunkowym w strefie pojazdów kołowych wydzielony zostanie dla nich specjalny obszar, odseparowany od stref poruszania się pasażerów pieszych.
Przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy, zapewni niższe koszty eksploatacji promów. Wyposażony będzie w dwa zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi. W normalnych warunkach będzie pracował tylko jeden z nich, a szczytowe zapotrzebowanie na moc wypełni energia elektryczna z baterii.
Zespoły prądotwórcze wyposażone zostaną również w systemy oczyszczania spalin: katalizatory SCR (Selective Catalytic Reduction) oraz filtry cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter).
Na statkach zamontowane będą także cztery pędniki azymutalne napędzane zamontowanymi w pozycji pionowej silnikami elektrycznymi ze stałymi magnesami. Układy napędowe będą miały również specjalne zabezpieczenia na wypadek uszkodzenia części systemu.
Armatorem promów będzie Transport fo London. Promy będą nosiły imiona legendarnych postaci, Ben Woollacott (tragicznie zmarły marynarz) oraz Dame Vera Lynn (brytyjska wokalistka, podczas II wojny światowej była jedną z głównych artystek estradowych). Uroczystość cięcia blach pod budowę jednostek miała miejsce pod koniec kwietnia.
Projekt techniczny jednostek przygotowało norweskie biuro projektowe LMG Marin, natomiast dokumentacje roboczą – biuro Remontowa Marine Design & Consulting, należące do Holdingu Remontowa. Będą one spełniały wymogi agendy rządowej Maritime & Coastguard Agency oraz klasyfikatora Lloyds Register of Shipping.
Promy dla londyńczyków będą gotowe na początku czwartego kwartału 2018 r.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza