jk
Chcemy, by nigdy nie było takiej sytuacji, że ktokolwiek będzie mógł zastosować wobec któregokolwiek z krajów naszej części Europy szantaż gazowy - powiedział prezydent Andrzej Duda podczas Szczytu Inicjatywy Trójmorza w czwartek w Warszawie.
Andrzej Duda podziękował Donaldowi Trumpowi za "roztoczenie perspektywy współpracy". "Dziękuję za to, bo cieszę się, że pan prezydent rozumie znaczenie regionu, w którym narodziła się i istnieje Inicjatywa Trójmorza" - mówił prezydent.
"To przede wszystkim wielka perspektywa rozwojowa, bo to jest ten obszar UE, który kiedyś znajdował się w dużej części poza żelazną kurtyną i na tle potencjału, w jakim rozwinęła się infrastruktura drogowa, kolejowa, energetyczna, telekomunikacyjna Europy Zachodniej, a więc tzw. starej unii, jest cały czas jeszcze regionem niedoinwestowanym, jest cały czas regionem, gdzie jest bardzo wiele do zrobienia, a więc potencjał do wykorzystania jest ogromny" - mówił Duda.
"Chcemy stworzyć gazowy korytarz północ-południe pomiędzy gazoportem w Świnoujściu a przyszłym gazoportem na wyspie Krk w Chorwacji" - zapowiedział. Jak uzasadniał prezydent, system ten ma zabezpieczyć energetycznie wszystkie kraje regionu Trójmorza.
"Chcemy, by nigdy nie było takiej sytuacji, że ktokolwiek będzie mógł zastosować wobec któregokolwiek z krajów naszej części Europy szantaż gazowy" - oświadczył. "Tym bardziej, że nasze kraje dzisiaj łącznie importują ponad 40 mln metrów sześciennych gazu rocznie" - dodał.
Prezydent Duda stwierdził, że to państwa Inicjatywy Trójmorza są tą perspektywiczną częścią europejskiego rynku, gdzie będzie potrzeba coraz większej ilości gazu.
"Stąd cieszę się ogromnie, że o tym dzisiaj rozmawiamy, bo rzeczywiście Stany Zjednoczone, które rocznie są w stanie eksportować nawet 180 mln m3 gazu są tutaj bardzo perspektywicznym kontrahentem, bardzo perspektywicznym dostawcą i wierzę w to, że takie kontrakty, które będą właśnie budowały tę dywersyfikację źródeł dostaw dla naszej części Europy i w związku z tym budowały to bezpieczeństwo energetyczne, że one będą mogły być realizowane" - powiedział.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych