ew
Poznaliśmy nazwę pierwszego z gigantów, które zostały zbudowane dla DFDS w Chinach i będą pływać po Morzu Śródziemnym. Statek będzie kursował pod nazwą Ephesus Seaways.
Ceremonia nadania nazwy pierwszej z jednostek, która powstała w Jinling Shipyard w Chinach, odbyła się w czwartek przy terminalu Pendik w Stambule. W uroczystości udział wzięło 300 gości, a matką chrzestną statku została Eva Lundstedt, która wygłosiła krótkie przemówienie. Podkreśliła ona wielkie znaczenie, jakie ma dla regionu wprowadzenie tak dużego i nowoczesnego statku.
Imię jednostki nawiązuje do nazwy słynnego, starożytnego miasta Efez, które dziś stanowi jedną z największych atrakcji turystycznych w Turcji.
Ephesus Seaways będzie największym statkiem towarowym obsługującym połączenia pomiędzy Turcją a Unią Europejską.
„Jesteśmy bardzo dumni, mogąc zaprezentować ten nowy prom naszym klientom. Z linią ładunkową o długości 6700 metrów, nasi klienci - działające w Turcji i Europie firmy logistyczne – mogą oczekiwać większej przepustowości” - powiedział Peder Gellert z DFDS.
Armator opowiadając o atutach nowego statku, zachwala przede wszystkim działający na jednostce system ramp, w ramach którego działają trzy niezależne rampy rufowe oraz rampy wewnętrzne. Rozwiązanie to wpływa na znaczące przyspieszenie załadunku i rozładunku.
Ephesus Seaways to jeden z sześciu promów, które zostały zamówione przez DFDS w stoczni Jinling Shipyard.
Co ciekawe, ochrzczony właśnie prom, wypłynął z Chin jeszcze pod nazwą Gothia Seaways. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, pierwsze z całej serii statków budowanych w Chinach dla DFDS miały obsługiwać połączenia na Morzu Północnym. Potem zdecydowano, że pierwsze dwa trafią na Morze Śródziemne. Ephesus Seaways otrzymał flagę turecką.
Prom, który w barwach DFDS będzie obsługiwał połączenia pomiędzy Turcją a Triestem, ma 235 metrów długości. Dzięki olbrzymiej linii ładunkowej jednorazowo będzie mógł zabrać na swój pokład 450 naczep. Statek wyruszył w swój pierwszy kurs 9 marca.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek