ew/shipinsight.com
Norweski armator Aasen Shipping złożył zamówienie na innowacyjne, pierwsze na świecie masowce samorozładowcze z napędem hybrydowym. Do dostarczenia kompletnych rozwiązań technicznych i wyposażenia została wybrana grupa Wärtsilä.
Dwa nowe statki zostaną wyposażone w napęd hybrydowy i będą charakteryzowały się nośnością 9300 t. Porjektem i budową zajmie się stocznia Royal Bodewes z Holandii. Jak czytamy w komunikacie prasowym, zamówienie w Wärtsilli zostało złożone już w grudniu ubiegłego roku.
Specjaliści z fińskiej grupy Wärtsilä otrzymali najpierw zapytanie o opłacalność i wydajność instalacji hybrydowej na nowych jednostkach. Następnie firma przeprowadziła szczegółowe badanie w ścisłej współpracy z Aasen Shipping, biorąc pod uwagę szeroki zakres istotnych czynników. Badanie wykazało, że dodatkowa inwestycja początkowa wymagana do zainstalowania instalacji, zostałaby z nadwyżką zrekompensowana wysokim poziomem możliwych do osiągnięcia oszczędności kosztów paliwa. Co więcej, koszt inwestycji w instalację hybrydową częściowo pokrywa Enova SF, norweskie przedsiębiorstwo rządowe odpowiedzialne za promowanie przyjaznej dla środowiska produkcji i zużycia energii.
Jak powiedział Torbørn Torkelsen, dyrektor generalny Aasen Shipping: „Zwróciliśmy się do Wärtsilä ze względu na ich możliwości w dostarczaniu hybrydowych systemów napędowych. Doceniamy ich wsparcie podczas procesów planowania i projektowania, co zaowocowało najlepszym możliwym rozwiązaniem dla tych statków ”.
„Doświadczenie Wärtsilä i bogate portfolio w zakresie hybrydowych rozwiązań napędowych stanowią tło tej umowy. Jako dostawca kompletnych systemów hybrydowych, zaprojektowaliśmy układ napędowy, który zapewnia wysoką wydajność, niższe zużycie paliwa i optymalne zrównoważenie środowiskowe ”- dodaje Harald Tillung, kierownik ds. Rozwoju biznesu w Wärtsilä Marine.
Nowe masowce samorozładowcze zostaną wyposażone w koparki do ładunku i rozładunku. Koparki będą zasilane elektrycznie za pomocą zestawu akumulatorów, co pozwoli zaoszczędzić paliwo i będzie wolne od jakichkolwiek emisji.
Sprzęt Wärtsilä ma zostać dostarczony do stoczni w połowie 2021 r.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth