ew/shipinsight.com
Norweski armator Aasen Shipping złożył zamówienie na innowacyjne, pierwsze na świecie masowce samorozładowcze z napędem hybrydowym. Do dostarczenia kompletnych rozwiązań technicznych i wyposażenia została wybrana grupa Wärtsilä.
Dwa nowe statki zostaną wyposażone w napęd hybrydowy i będą charakteryzowały się nośnością 9300 t. Porjektem i budową zajmie się stocznia Royal Bodewes z Holandii. Jak czytamy w komunikacie prasowym, zamówienie w Wärtsilli zostało złożone już w grudniu ubiegłego roku.
Specjaliści z fińskiej grupy Wärtsilä otrzymali najpierw zapytanie o opłacalność i wydajność instalacji hybrydowej na nowych jednostkach. Następnie firma przeprowadziła szczegółowe badanie w ścisłej współpracy z Aasen Shipping, biorąc pod uwagę szeroki zakres istotnych czynników. Badanie wykazało, że dodatkowa inwestycja początkowa wymagana do zainstalowania instalacji, zostałaby z nadwyżką zrekompensowana wysokim poziomem możliwych do osiągnięcia oszczędności kosztów paliwa. Co więcej, koszt inwestycji w instalację hybrydową częściowo pokrywa Enova SF, norweskie przedsiębiorstwo rządowe odpowiedzialne za promowanie przyjaznej dla środowiska produkcji i zużycia energii.
Jak powiedział Torbørn Torkelsen, dyrektor generalny Aasen Shipping: „Zwróciliśmy się do Wärtsilä ze względu na ich możliwości w dostarczaniu hybrydowych systemów napędowych. Doceniamy ich wsparcie podczas procesów planowania i projektowania, co zaowocowało najlepszym możliwym rozwiązaniem dla tych statków ”.
„Doświadczenie Wärtsilä i bogate portfolio w zakresie hybrydowych rozwiązań napędowych stanowią tło tej umowy. Jako dostawca kompletnych systemów hybrydowych, zaprojektowaliśmy układ napędowy, który zapewnia wysoką wydajność, niższe zużycie paliwa i optymalne zrównoważenie środowiskowe ”- dodaje Harald Tillung, kierownik ds. Rozwoju biznesu w Wärtsilä Marine.
Nowe masowce samorozładowcze zostaną wyposażone w koparki do ładunku i rozładunku. Koparki będą zasilane elektrycznie za pomocą zestawu akumulatorów, co pozwoli zaoszczędzić paliwo i będzie wolne od jakichkolwiek emisji.
Sprzęt Wärtsilä ma zostać dostarczony do stoczni w połowie 2021 r.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej