PMK
PGE Energia Odnawialna zbada warunki wietrzności na Bałtyku przy użyciu pływającego Lidaru. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na ten dwuletni projekt. Badania zostaną przeprowadzone na terenie planowanej morskiej farmy wiatrowej Baltica.
Lidar to nowoczesne urządzenie, które montuje się na trzytonowej pływającej platformie o wymiarach 4 x 4 x 4,5 m. Pomiar wiatru zostanie wykonany przy użyciu wiązek lasera. Samo urządzenie jest ładowane przez panele fotowoltaiczne, ogniwa paliwowe i małe turbiny wiatrowe, przez co może pracować na morzu przez wiele miesięcy.
Oprócz precyzyjnego pomiaru prędkości oraz kierunku wiatru urządzenie ma przesyłać poprzez satelitę dane pokazujące wysokość i długość fal oraz kierunek prądów morskich. Pracownicy PGE EO mają dostęp do wszystkich informacji na bieżąco, poprzez stronę internetową.
Wszystkie zgromadzone informacje pracownicy PGE EO mają odbierać i analizować na bieżąco, logując się na specjalną stronę internetową. Badania rozpoczną się w III kwartale tego roku. Dzięki nim łatwiej będzie ustalić potencjał farmy wiatrowej Baltica.
Farma wiatrowa Baltica to druga morska farma wiatrowa, planowana do przyłączenia do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego. Będzie ona przyłączona do rozdzielni 400 kV, w istniejącej stacji elektroenergetycznej 400/110 kV Żarnowiec w województwie pomorskim.
W związku z występującym dużym zapotrzebowaniem na energię elektryczną w północnej Polsce, przyłączenie MFW Baltica do stacji elektroenergetycznej 400/110 kV Żarnowiec istotnie wpłynie na zwiększenie niezawodności dostaw energii elektrycznej dla tego obszaru.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym