PMK
Komisja ds. prywatyzacji w Czarnogórze odrzuciła odwołanie złożone przez OT Logistics dotyczące unieważnienia prywatyzacji Portu Bar i przewoźnika kolejowego AD Montecargo. Jednocześnie nadal trwają rozmowy ze stroną czarnogórską o możliwości nabycia udziałów w tych spółkach przez OT Logistics.
Pomimo zakończenia obecnego postępowania prywatyzacyjnego dotyczącego Portu Bar i AD Montecargo, Zarząd OT Logistics przedstawił rządowi Czarnogóry potencjalne dalsze warunki, które jest w stanie zaoferować w ramach nowych przetargów czy ewentualnych rozmów w sprawie sprzedaży udziałów w obu czarnogórskich Spółkach. Zarówno OT Logistics, jak i rząd Czarnogóry, deklarują zainteresowanie realizacją transakcji. - Rozwój korytarza Bałtyk-Adriatyk pozostaje ważnym elementem w naszej strategii. Bałkany będą miejscem, gdzie niewątpliwie będziemy zwiększać naszą aktywność. Uważamy, że docelowo Grupa powinna mieć dostęp do portów morskich na południu Europy – mówi Piotr Ambrozowicz, wiceprezes zarządu OT Logistics.
W styczniu 2017 r. OT Logistics złożyła oficjalną ofertę na zakup udziałów w Luka Bar AD oraz AD Montecargo. W trakcie negocjacji uzgodniono, że OT Logistics zapłaci 8,52 mln euro za 30% udział w Luka Bar, operatora portu w Barze, oraz 2,5 mln euro za 51% udział w AD Montecargo. Ponadto OT Logistics zobowiązała się do przeprowadzenia programów inwestycyjnych w obu spółkach na łączną kwotę ok. 17,45 mln euro, do utrzymania zatrudnienia oraz przestrzegania zapisów obowiązujących układów zbiorowych, w tym m. in. podniesienia płacy minimalnej. Z końcem kwietnia komisja prywatyzacyjna przy rządzie Czarnogóry zadecydowała o zakończeniu procesu prywatyzacji bez sprzedaży udziałów. Spółka OT Logistics złożyła odwołanie od tej decyzji.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?