gm24
Azerski potentat naftowy SOCAR wraz z norweskim Equinorem potwierdziły odkrycie złoża Karabagh położonego 120 kilometrów od brzegu na wschód od Baku, w azerskim sektorze Morza Kaspijskiego.
Odwierty rozpoznawcze na polu naftowym Karabagh rozpoczęto 23 grudnia 2019 r. na głębokości 180 metrów, za pomocą półzanurzalnej platformy wiertniczej Dada Gorgud, obsługiwanej przez firmę SOCAR Caspian Drilling Company (CDC). Złoże znajduje się na głębokości około 3,4 km. Szacowaną wielkość odkrytych ilości ropy i gazu koncerny uznały za zadowalającą dla komercyjnej eksploatacji złoża Karabagh.
- Karabagh to pierwsze pole naftowe odkryte w okresie niepodległości naszego kraju, a jego rezerwy ropy szacowane są na ponad 60 milionów ton. To wynik efektywnej współpracy SOCAR i Equinor. Rozwój pola Karabagh znacznie przyczyni się do wzrostu dochodów z wydobycia ropy naftowej w Azerbejdżanie - powiedział Prezydent SOCAR, Rovnag Abdullayev.
Struktura perspektywiczna złoża Karabagh została zidentyfikowana w 1959 r. w wyniku badań sejsmicznych. Zostały one sprecyzowane w 1984 r., a rezerwy ropy i gazu zostały potwierdzone w latach 1997-1998 poprzez wiercenia poszukiwawcze. Pole naftowe znajduje się 120 km na wschód od Baku, na głębokości 150-200 metrów na otwartym morzu.
W maju 2018 r. SOCAR Karabagh i Equinor podpisały umowę dotyczącą zagospodarowania złoża ropy Karabagh w azerskim sektorze Morza Kaspijskiego. Zgodnie z umową posiadają równe udziały.
Od 1994 r. SOCAR i Equinor współpracują przy wspólnych projektach, w tym eksploatacji złoża Azeri Chirag i Deep Water Gunashli (ACG).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii