jk
Biuro projektowe Nelton z Pruszcza Gdańskiego podpisało umowy na zaprojektowanie dwóch jednostek. Projekt promu powstanie dla stoczni Fjellstrand, natomiast statku wycieczkowego dla Meyer Werft.
W pełni elektryczny prom typu ZeroCat, zasilany bateryjne, będzie obsługiwał 12-kilometrową trasę pomiędzy Halhjem a Våge w Norwegii. Armatorem jednostki jest operator Fjord1.
Projektowana jednostka to większa i udoskonalona wersja promu Ampere, również zaprojektowanego przez firmę Nelton, który w 2015 roku wpisał się do historii jako pierwszy na świecie prom samochodowy zasilany wyłącznie bateriami. Nowy statek będzie szybszy i będzie w stanie pokonywać dłuższe dystanse. Poza systemami akumulatorów, będzie posiadał generatory biopaliw, które będą stanowiły kopie zapasowe, gdy ładowanie nie będzie dostępne. Prom będzie miał 87,5 metra długości i 20,8 m szerokości. Na jego pokładzie zmieści się 120 samochodów osobowych, 12 ciężarowych i 296 pasażerów. Statek będzie miał kształt katamaranu i będzie zbudowany z aluminium, co ma spowodować zmniejszenie zużycia energii.
Druga z projektowanych jednostek, Spirit of Discovery, powstanie we współpracy z firmą KABE Design & Engineering. Zostanie zbudowany w stoczni Meyer Werft dla Saga Cruises. Statek dołączy do floty dwóch wycieczkowców należących do armatora, Saga Sapphire i Saga Pearl II.
Spirit of Discovery o długości 234 metrów, szerokości 31 metrów i tonażu równym 55,900GT będzie mógł pomieścić do 1000 pasażerów. Inauguracyjny rejs statku zaplanowany jest na lato 2019 roku. Wszystkie pomieszczenia na jego pokładzie będą miały balkony. Zaplanowano ok. 540 kabin z wyborem standardowych, deluxe, mid-ship i większych suites. Ponad 100 kabin zostanie specjalnie zaprojektowanych dla turystów indywidualnych, co stanowi ok. 20% zdolności statku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii