jk
Biuro projektowe Nelton z Pruszcza Gdańskiego podpisało umowy na zaprojektowanie dwóch jednostek. Projekt promu powstanie dla stoczni Fjellstrand, natomiast statku wycieczkowego dla Meyer Werft.
W pełni elektryczny prom typu ZeroCat, zasilany bateryjne, będzie obsługiwał 12-kilometrową trasę pomiędzy Halhjem a Våge w Norwegii. Armatorem jednostki jest operator Fjord1.
Projektowana jednostka to większa i udoskonalona wersja promu Ampere, również zaprojektowanego przez firmę Nelton, który w 2015 roku wpisał się do historii jako pierwszy na świecie prom samochodowy zasilany wyłącznie bateriami. Nowy statek będzie szybszy i będzie w stanie pokonywać dłuższe dystanse. Poza systemami akumulatorów, będzie posiadał generatory biopaliw, które będą stanowiły kopie zapasowe, gdy ładowanie nie będzie dostępne. Prom będzie miał 87,5 metra długości i 20,8 m szerokości. Na jego pokładzie zmieści się 120 samochodów osobowych, 12 ciężarowych i 296 pasażerów. Statek będzie miał kształt katamaranu i będzie zbudowany z aluminium, co ma spowodować zmniejszenie zużycia energii.
Druga z projektowanych jednostek, Spirit of Discovery, powstanie we współpracy z firmą KABE Design & Engineering. Zostanie zbudowany w stoczni Meyer Werft dla Saga Cruises. Statek dołączy do floty dwóch wycieczkowców należących do armatora, Saga Sapphire i Saga Pearl II.
Spirit of Discovery o długości 234 metrów, szerokości 31 metrów i tonażu równym 55,900GT będzie mógł pomieścić do 1000 pasażerów. Inauguracyjny rejs statku zaplanowany jest na lato 2019 roku. Wszystkie pomieszczenia na jego pokładzie będą miały balkony. Zaplanowano ok. 540 kabin z wyborem standardowych, deluxe, mid-ship i większych suites. Ponad 100 kabin zostanie specjalnie zaprojektowanych dla turystów indywidualnych, co stanowi ok. 20% zdolności statku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza