Polskie biuro projektowe REMONTOWA Marine Design & Consulting, mające bogate doświadczenie w projektowaniu jednostek pasażerskich, przygotowało nowatorski projekt promu pasażersko-samochodowego typu „double-ended” z napędem hybrydowym, przeznaczonego do obsługi krótkich połączeń. Projekt promu zapewnia wysokie możliwości przewozowe. W trosce o środowisko prom został zaprojektowany jako przyjazny ekologicznie, zgodnie z najnowszymi trendami i wymaganiami rynku.
Wygodne pomieszczenia pasażerskie zapewniające wysoki komfort podróży zostały przystosowane do przewozu również osób niepełnosprawnych. Dziób i rufa statku wyposażone zostały w rampy umożliwiające sprawny załadunek i wyładunek samochodów osobowych przewożonych na pokładzie głównym.
Napęd hybrydowy jednostki zapewniają dwa agregaty prądotwórcze o mocy 400 kW każdy, w konfiguracji z dwoma systemami akumulatorów o pojemności 500 kWh każdy. Agregaty zasilane są paliwem dieslowym lub opcjonalnie bio-dieslowym.
Hybrydowy system napędowy statku przystosowany jest do zasilania w 100 % przez system akumulatorów, ładowanych z lądu w trakcie operacji przeładunkowych. Dwa agregaty prądotwórcze pełnią rolę pomocniczą doładowania baterii, gdy zajdzie taka potrzeba.
Napęd promu stanowią 2 pędniki azymutalne o mocy 480 KW każdy, umieszczone na obu końcach statku, co umożliwia precyzyjne manewrowanie statkiem w małych portach, w różnych warunkach pogodowych.
Dane techniczne jednostki:
Długość = 109,4 m
Szerokość = 17,0 m
Zanurzenie = 3,4 m
Liczba pasażerów = 300
Liczba samochodów = 116 osobowych lub 13 ciężarowych + 43 osobowych
Prędkość = 11 w
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym