W Bilfinger Mars Offshore rozpoczęły się prace nad końcowym pozycjonowaniem jednej z najwyższych w Europie suwnic bramowych. Montaż trwać będzie przez kolejnych kilkanaście godzin. Suwnica powinna być gotowa do operacji do końca roku.
Suwnica będzie wykorzystywana do załadunku fundamentów do morkich farm wiatrowych na barki. Jako najwyższy obiekt w Szczecinie będzie widoczna z prawie każdego zakątka miasta.
Suwnica bramowa powstała w Holandii, w firmie specjalizującej się w produkcji dźwigów i suwnic bramowych realizowanej według indywidualnych zamówień. Z portu Vlissingen (Holandia) do Szczecina przetransportowana została statkiem Combi Dock III. Na Ostrów Brdowski przypłynęła w elementach – największe z nich ważą 80-340 ton, a ich całkowity ciężar wynosi ok. 1500 ton. Po zmontowaniu będzie wysoka na ok. 120 m, ze zdolnością udźwigu do 1400 ton (hak na wysokości 100 m).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej