PMK
Według nowych danych opublikowanych przez NGO Shipbreaking Platform, w 2019 roku sprzedano na złom 674 oceanicznych statków handlowych i jednostek morskich.
Spośród tych statków 469 dużych tankowców, masowców, pływających platform, statków towarowych i pasażerskich trafiło do zakładów na trzech plażach w Bangladeszu, Indiach i Pakistanie, co stanowi prawie 90% tonażu brutto zlikwidowanego na całym świecie.
- Bangladesz pozostaje ulubionym wysypiskiem obciążonych toksynami statków wycofanych z eksploatacji. Istnieje szeroka wiedza na temat nieodwracalnych szkód spowodowanych przez brudne i niebezpieczne praktyki w plażowych stoczniach. Zysk pozostaje jednak jedynym decydującym czynnikiem dla większości właścicieli statków sprzedających swoje statki na złom - Ingvild Jenssen, założyciel i dyrektor NGO Shipbreaking Platform.
W ubiegłym roku co najmniej 26 pracowników straciło życie w czasie złomowania statków. Platforma odnotowała wypadki, w których zginęło 24 pracowników na plaży Chattogram, co czyni 2019 rok najgorszym rokiem dla stoczni Bangladeszu pod względem ofiar śmiertelnych od 2010 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii