• <
Famor_1100x200_2022

NGO Shipbreaking Platform: Firmy żeglugowe wciąż najchętniej korzystają z najgorszych stoczni złomujących

PMK

05.02.2020 02:10 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki NGO Shipbreaking Platform: Firmy żeglugowe wciąż najchętniej korzystają z najgorszych stoczni złomujących

Partnerzy portalu

NGO Shipbreaking Platform: Firmy żeglugowe wciąż najchętniej korzystają z najgorszych stoczni złomujących - GospodarkaMorska.pl

Według nowych danych opublikowanych przez NGO Shipbreaking Platform, w 2019 roku sprzedano na złom 674 oceanicznych statków handlowych i jednostek morskich.

Spośród tych statków 469 dużych tankowców, masowców, pływających platform, statków towarowych i pasażerskich trafiło do zakładów na trzech plażach w Bangladeszu, Indiach i Pakistanie, co stanowi prawie 90% tonażu brutto zlikwidowanego na całym świecie.

- Bangladesz pozostaje ulubionym wysypiskiem obciążonych toksynami statków wycofanych z eksploatacji. Istnieje szeroka wiedza na temat nieodwracalnych szkód spowodowanych przez brudne i niebezpieczne praktyki w plażowych stoczniach. Zysk pozostaje jednak jedynym decydującym czynnikiem dla większości właścicieli statków sprzedających swoje statki na złom - Ingvild Jenssen, założyciel i dyrektor NGO Shipbreaking Platform.

W ubiegłym roku co najmniej 26 pracowników straciło życie w czasie złomowania statków. Platforma odnotowała wypadki, w których zginęło 24 pracowników na plaży Chattogram, co czyni 2019 rok najgorszym rokiem dla stoczni Bangladeszu pod względem ofiar śmiertelnych od 2010 roku.

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.