Biuro Incat Crowther otrzymała zlecenie zaprojektowania 20-metrowego katamaranu pasażerskiego, służącego do poszukiwania potwora Nessie w wodach Loch Ness w Szkocji.
Statek, którego właścicielem jest Cruise Loch Ness, będzie zasilany przez parę głównych silników Volvo D9 MH. Silniki te są zdolne do napędzania statku do prędkości powyżej 20 węzłów. Główny pokład jest przestronny, z dużymi oknami, pozwalającymi obserwowanie wody. Toalety i bar znajdują się na rufie.
Budową statku zajmie się Exeter Fabrication Ltd w Anglii.
Legenda o potworze z Loch Ness jest wiecznie żywa. Najbardziej popularne teorie próbujące wyjaśnić naturę tajemniczego zwierzęcia określają go jako rodzaj plezjozaura, foki, węgorza lub jesiotra. Opisy Nessie najczęściej mówią o tym, że potwór ma długą szyję zakończoną paszczą, dwu- lub jednogarbny grzbiet i ciemną skórę. 22 lipca 1933 miała podobno miejsce pierwsza obserwacja potwora na lądzie. Natomiast pierwsze zdjęcie, na którym widnieje rzekoma podobizna potwora, pochodzi z 12 listopada 1933.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej