pc
6,96 dolara na baryłce wyniosła w grudniu ub. r. modelowa marża rafineryjna LOTOSU. W całym IV kwartale 2016 marżę oszacowano na 8,18 dolara na baryłce.
Modelowa marża rafineryjna wzrosła o +56 % (grudzień 16' vs. grudzień 15') i o +32 % (IV kw. 16' vs. IV kw. 15').
Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:
• 14,14 % benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
• 4,24 % benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
• 4,53 % LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)
• 49,57 % diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
• 5,34 % paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
• 18,11 % ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA )
• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii
Kalkulację marży pomniejszamy o szacowany modelowy koszt zużycia gazu ziemnego na przerobioną modelową baryłkę ropy naftowej, obliczany jako iloczyn współczynnika 0,075 oraz notowań indeksu gazu ziemnego z rynku dnia następnego (RDNg) na Towarowej Giełdzie Energii (indeks TGEgasDA), przeliczonego na koszt w USD za MWh (dla danych od początku 2016 roku).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii