Paweł Kuś
MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (MSTFI), zarządzające funduszem MARS, chce zwiększyć swoje udziały w stoczni Crist. Należąc do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Fundusz przejąłby w ten sposób kontrolę nad spółką. PGZ z kolei zamierza przejąć kluczowe udziały w Stoczni Marynarki Wojennej.
Stocznia Crist od 1990 roku działa na rynku. Powstała jako prywatne przedsięwzięcie Krzysztofa Kulczyckiego i Ireneusza Ćwirko. W 2013 roku 35 proc. udziałów w zakładzie poprzez Fundusz Mars przejęła Agencja Rozwoju Przemysłu. Te aktywa zostało potem przekazane PGZ.
Polska Grupa Zbrojeniowa chce stworzyć silną grupę stoczni, które uczestniczyłyby w realizacji zamówień na modernizację Marynarki Wojennej RP. PGZ poprzez Fundusz Mars kontroluje już Stocznię Remontową Nauta, szczecińską Stocznię Gryfię oraz Energomontaż Północ z Gdyni. Do tego pokaźnego portfela ma teraz dołączyć Crist.
- Prowadzone rozmowy są w toku i dotyczą określenia roli i zakresu wykonywanych w stoczni Crist kontraktów oraz kwestii zaangażowania właścicielskiego w spółce. Naszym celem jest zwiększenie udziałów w stoczni do poziomu wyższego niż 35 proc. W konsekwencji chcemy doprowadzić do zacieśnienia współpracy operacyjnej pomiędzy stocznią Crist a innymi spółkami, w których mamy większościowy pakiet akcji. Zaangażowanie stoczni Crist w realizację projektów wojskowych to dobry kierunek rozwoju, ale jest za wcześnie, by na tym etapie mówić o szczegółach - powiedział portalowi Trojmiasto.pl Jerzy Łopatyński z MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.
PGZ to lider polskiego przemysłu zbrojeniowego, główny partner MON i globalnych koncernów zbrojeniowych w procesie modernizacji polskiej armii. Tworzy Grupę ponad 60 spółek, które zatrudniają około 17,5 tys. wysokiej klasy specjalistów. Dzięki wykorzystaniu potencjału polonizacji technologii, ścisłej współpracy z polską nauką oraz naciskowi na proces badawczo-rozwojowy, PGZ oferuje innowacyjne produkty zwiększające bezpieczeństwo Polski.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii