Paweł Kuś
Spółka Kuusakoski zakończyła swoją działalność w Polsce. Jeden z potentatów w sektorze pozyskiwanie złomu oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego działała dotychczas na terenie portu Gdynia. Trudna sytuacja na rynku złomu zmusiła fińską spółkę do likwidacji.
Spółka została zlikwidowana już w zeszłym miesiącu. Powodem jest słaba sytuacja na rynku złomu, która zmusiła fińską grupę do cięcia kosztów. Warto przypomnieć też, że przez ostatnie 4-5 lat Finowie wciąż szukali nowego miejsca w porcie dla swojej firmy, po tym jak port wypowiedział im poprzednią umowę dzierżawy. Od tego czasu spółka korzystała z gościnności MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdyni.
- Nie jest jednak łatwo znaleźć nowe miejsce dla tego typu uciążliwej dla środowiska działalności, w szczególności w porcie otoczonym miastem. Próby przeniesiena działalności fińskiej spółki często rozbijały się o względy środowiskowe - tłumaczy Walery Tankiewicz, wcieprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Kuusakoski działa w Polsce od 2001 roku. Spółka realizuje dostawy międzynarodowe oraz zaopatruje w surowce huty i odlewnie z Polski. Terminal masowy spółki jest największym terminalem eksportowym złomu stalowego w Polsce, jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość przeładowanego złomu na masowce.
Ogółem Kuusakoski działa już od ponad 100 lat i jest obecna w ponad 11 krajach, gdzie zatrudnia ok. 3 tys. osób. W Polsce jednak firma już nie będzie operować. Dzierżawione przez nią place już zostały uprzątnięte.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej