pc
Koreańskie koncerny Hyundai Engineering oraz KIND są zainteresowane zainwestowaniem 130 mln dol. w projekt Polimery Police. Jak poinformowała w piątek Grupa Azoty, spółka celowa PDH podpisała listy intencyjne, rozmowy z koreańskimi firmami mają potrwać pół roku.
Według Azotów, listy podpisane przez PDH - spółkę Azotów Police oraz Grupy Azoty - przewidują potencjalne wniesienie przez Hyundaia do 80 mln dol. wkładu na kapitał zakładowy PDH Polska (PDHP). KIND (Korea Overseas Infrastructure & Urban Development Corporation) może z kolei wnieść do 50 mln dol. Negocjacje dot. ustalenia warunków inwestycji mają potrwać nie dłużej niż pół roku, do 12 października 2019 r.
Według cytowanego w komunikacie prezesa Grupy Azoty Wojciecha Wardackiego, porozumienie z tak istotnymi partnerami to ważny i duży krok w realizacji projektu Polimery Police. "Stanowi on czytelne potwierdzenie atrakcyjności zarówno inwestycyjnej jak i operacyjnej projektu Polimery Police. Liczymy na pomyślne zakończenie rozmów. Rozmawiamy również z innymi podmiotami potencjalnie zainteresowanymi projektem i tu także jesteśmy dobrej myśli" - oświadczył Wardacki.
Spółka podkreśliła, że list intencyjny nie stanowi wiążącego zobowiązania do dokonania inwestycji. Prezes Wardacki zapewnił jednak, że projekt jest prowadzony zgodnie z przyjętym harmonogramem. "Poza osiąganiem kolejnych etapów w zakresie budowy struktury finansowania, w minionym miesiącu wstępnie wybraliśmy generalnego wykonawcę projektu, w II półroczu planujemy podpisanie umów kredytowych, a w I kwartale 2020 r. - rozpoczęcie prac budowlanych. Wierzymy, że Polimery Police będzie punktem wyjścia do dalszego rozwoju Grupy, jak też polskiego sektora chemicznego, w tym branż pokrewnych, związanych z przetwórstwem tworzyw sztucznych" – oświadczył Wardacki.
Polimery Police to największy projekt inwestycyjny w historii Grupy Azoty. Podstawowa wartość projektu (core capex) to 1,18 mld euro, całkowity budżet to 1,52 mld euro - doliczając "bufor" na ryzyka i koszty finansowania. Według szacunków Azotów, jeśli ryzyka te się nie zmaterializują, ostateczny koszt będzie niższy niż 1,52 mld euro i projekt zamknie się w 5 mld zł.
Polimery Polska to instalacja produkcyjna, która ma wytwarzać 437 tys. ton polipropylenu rocznie. Zgodnie z harmonogramem rozpoczęcie komercyjnej eksploatacji ma nastąpić w czwartym kwartale 2022 r.
Instalacja, obok polipropylenu, ma wytwarzać rocznie 17 tys. ton wodoru, który będzie sprzedawany do zakładów chemicznych w Policach do produkcji amoniaku. Dzięki temu spadnie w nich zużycia gazu ziemnego. Elementem instalacji będzie gazoport, zdolny przyjmować statki transportujące do 22 tys. ton propylenu i etylenu. Będzie on mógł także być wykorzystywany do importu LPG.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth