ew
Dziś rano (17.03) w gdańskiej stoczni Safe zwodowany został częściowo wyposażony kadłub holownika Multicat 2712 (YN 571815). Powstał na zamówienie holenderskiej stoczni Damen Shipyards Hardinxveld.
Do wodowania holownika wykorzystany został dźwig Maja. Znajdująca się na nabrzeżu stoczni Safe jednostka została podniesiona, a następnie opuszczona na wodę. Maja należy do Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Pływający dźwig ma 55,49 m długości, 25,02 m szerokości oraz 2,85 m zanurzenia. Jego ramię obraca się o 360°, hak główny ma udźwig 330 t, a hak pomocniczy – 100 t.
Holownik Multicat 2712 o numerze budowy YN 571815 to wielozadaniowa robocza jednostka specjalistyczna, mogąca być zatrudniona w roli statku cumowniczego, przewożącego cumy i kotwice na polach naftowych, jak i ratowniczego lub holownika. Nadaje się także do przewozu towaru, obsługi farm rybnych, serwisu dla pogłębiarek, kontroli zanieczyszczeń olejowych czy prac portowych.
Projekt techniczny opracowało holenderskie biuro projektowe Damen, dokumentację roboczą zaś biuro projektowe stoczni Safe. Budowę holownika nadzoruje towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas. W stoczni Safe, jednostka została częściowo wyposażona. Zamontowano m.in. linię wałów. Holownik został również pomalowany.
Za końcowe wyposażenie statku odpowiada holenderska stocznia Damen Maaskant Shipyards Stellendam. Tam też odbędą się próby rozruchowe holownika.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów