Koncern Siemens został wybrany dostawcą napędów elektrycznych dla nowych promów, które już wkrótce będą pływać w Norwegii. Będą to już kolejne promy elektryczne w tym kraju, które wyposażone zostaną w podzespoły dostarczone przez firmę Siemens.
Na mocy kontraktu każdy z dwóch nowych promów dla Fjord1 wyposażony zostanie w zintegrowane rozwiązania odpowiedzialne za moc elektryczną oraz automatykę. System, który zostanie dostarczony do promów Fjord1, to BlueDrive PlusC, który obejmuje baterie litowo-jonowe, stery strumieniowe, system zdalnego sterowania zespołem napędowym ze śrubą, system zarządzania energią, a także system monitorowania.
Siemens już dziś może się pochwalić, że pierwsze cztery promy elektryczne na świecie oparte będą właśnie na dostarczonych przez niego rozwiązaniach. Przypomnijmy, że również obsługujący połączenie Lavik-Oppeda prom Ampere korzysta z systemów wyprodukowanych przez Siemensa.
– Za sprawą tego kontraktu udowodniliśmy naszą pozycję wiodącego dostawcy przyjaznych środowisku napędów. Pokazaliśmy, że ta technologia jest solidna, trwała i pomaga w redukcji kosztów – mówi Juergen Brandes z firmy Siemens.
Promy elektryczne dla Fjord1 powstają w tureckiej stoczni Tersan. Zgodnie z planami, od stycznia 2018 r. będą one obsługiwały połączenie Anda-Lote, znajdujące się w ciągu drogi E39. Długość przeprawy wynosi 2,4 km. Każdy z nowych promów będzie mógł przyjąć na pokład 120 pojazdów osobowych, 12 naczep oraz 349 pasażerów.
Fjord1 to norweski konglomerat, który powstał w 2001 r. W tej chwili jest jednym z najważniejszych podmiotów na norweskim rynku transportowym. Operator dysponuje flotą ponad 80 statków, ok. 400 autobusów oraz prawie 150 pojazdów ciężarowych. Przedsiębiorstwo zatrudnia blisko 2 200 pracowników.
Firma pochwaliła się niedawno rekordowymi zyskami. W pierwszym półroczu tego roku osiągnęła wynik w wysokości 150,9 mln koron norweskich (zysk przed opodatkowaniem). To najlepszy rezultat od czasu rozpoczęcia działalności przez przedsiębiorstwo.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym