• <
PZT_1100x200_gif_2020

Maersk niezainteresowany Hanjinem i Hyundaiem

Maersk niezainteresowany Hanjinem i Hyundaiem - GospodarkaMorska.pl

PMK

04.10.2016 Źródło: własne

Ostatnio w mediach pojawiło się dużo spekulacji o możliwości przejęcia armatorów Hanjin Shipping i Hyundai Merchant Marine przez koncern AP Moller-Maersk. Wall Street Journal dementuje jedak te plotki, powołując się na źródła z duńskiego armatora Maersk Line.

Maersk będzie szukał okazji do przejęć wśród mniejszych armatorów, którym również grozi bankructwo. Możliwe jest jednak, że Maersk przejmie część udziałów koreańskich przewoźników.

Plotki o przejęciu Hanjin to efekt ostatnich zapowiedzi Maerska, który zmienił swoją strategię. Największy na świecie armator kontenerowców nie zamierza już więcej budować nowych jednostek. Zamiast tego skupi się na przejmowaniu mniejszych armatorów.

To drastyczna zmiana strategii armatora, którego jednostki słynęły z wielokrotnego łamania rekordów pod względem wielkości i ładowności.

- Teraz jednak nie ma sensu budować nowych jednostek. Jest ich po prostu za dużo na rynku w obecnej sytuacji - powiedział  Michael Pram Rasmussen z Maerska. - Chcemy się jednak dalej rozwijać. Jedynym sposobem na to zostaje przejęcia już istniejących graczy na rynku - dodał.

Decyzja jest tym bardziej oczywista, że w tym momencie Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upada, zmiana strategii była konieczna.

Tym bardziej, że armator zanotował stratę rzędu 151 mln dolarów w mijającym kwartale. To o wiele mniej niż w zeszłym roku, gdy spółka odnotowała zysk aż 507 mln dolarów. To efekt 20 proc. spadku przychodów z powodu załamania się stawek frachtowych.

- Wpływ na to miała niska cena ropy oraz mały popyt. Stawki frachtu obniżyły się na wszystkich szlakach, w tym kluczowych do Europy i Północnej Ameryki – mówił Andersen.

Operator portowy APM Terminal też zanotował spadek zysku, z 161 do 112 mln dolarów. To efekt małego popytu na przewóz towarów drogą morską, w szczególności w Europie.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.