PMK
Japońska stocznia Oshima Shipbuilding połączyła siły z towarzystwem kwalifikacyjnym DNV GL, by tworzyć projekty niskoemisyjnych masowców.
Owocem ich współpracy jest na razie projekt masowca Oshima Ultramax 2030 - statku z połowę niższym projektowym wskaźnikiem efektywności energetycznej EEDI.
Opracowany we współpracy z producentem silników Wärtsilä, projekt Ultramax charakteryzuje się wykorzystaniem paliwa LNG, zoptymalizowanym kształtem kadłuba i posiadaniem żagla do generowania dodatkowego napędu.
Ponadto firmy stwierdziły, że statek będzie generował bardzo mało emisji w porcie, dzięki zastosowaniu paneli słonecznych i baterii w czasie oczekiwania oraz operacji portowych.
Partnerzy zamierzają kontynuować strategiczną współpracę do 2030 roku, mając za cel osiągnięcie zerowej emisji wskazanej przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Firmy będą co roku przedstawiać wspólne projekty i zapraszać do współpracy nowych partnerów.
- By osiągnąć ambitne cele redukcji emisji gazów cieplarnianych, branża morska musi połączyć się w celu stworzenia nowych projektów opartych na nowoczesnych technologiach - powiedział Trond Hodne, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DNV GL.
- Nasza współpraca pokazuje, jak wiele można osiągnąć dzięki takiemu podejściu. Projekt zmniejsza o połowę EEDI i ustanawia nowy standard dla niskoemisyjnych masowców - dodał Hodne.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza