PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL przeprowadziło pierwszą w historii inspekcję dronem platformy offshore. Mowa o obiekcie Safe Scandinavia zlokalizowanym na Morzu Północnym, która w poprzednich latach przeszedł remont i modernizację w polskiej stoczni Remontowa w Gdańsku.
Dron wyposażony w kamerę, którym sterowali inspektorzy DNV GL, sprawdził m.in. prowadnice łańcuchów kotwicznych i ich połączenia z dwiema kolumnami jednostki. Użycie drona pozwoliło zaoszczędzić dużo czasu i funduszy.
Zbudowana w stoczni Aker Verdal w 1984 roku platforma półzanurzalna Safe Scandinavia to prawdziwy gigant. Ponad 106 metrów długości, 98 metrów szerokości, 22 metry operacyjnego zanurzenia. Na platformie hotelowej przewidziano miejsce dla 583 budowniczych i serwisantów, powierzchnia robocza to 4000 m2.
W Gdańsku konstrukcja została gruntownie przebudowana i wyremontowana. Remont wymagał podniesienia jednostki z wody. Do wydokowania platformy została użyta barka zanurzalna Rem Lift 25 000, ta sama jednostka, którą pod nazwą Giant 4 użyto do podniesienia wraku rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego "Kursk". Barka jest w stanie podnosić ciężary o wadze do ok. 25 tys. ton. Większość prac przeprowadzona została właśnie na niej.
Od połowy 2016 roku Scandinavia wykorzystywana jest przy instalacji na polu Ivar Aasen w norweskim sektorze Morza Północnego (Ivar Aasen Development Project). Wartość kontraktu jest szacowana na 65,6 mln USD. Zleceniodawcą jest Det Norske Oljeselskap ASA.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu