PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL przeprowadziło pierwszą w historii inspekcję dronem platformy offshore. Mowa o obiekcie Safe Scandinavia zlokalizowanym na Morzu Północnym, która w poprzednich latach przeszedł remont i modernizację w polskiej stoczni Remontowa w Gdańsku.
Dron wyposażony w kamerę, którym sterowali inspektorzy DNV GL, sprawdził m.in. prowadnice łańcuchów kotwicznych i ich połączenia z dwiema kolumnami jednostki. Użycie drona pozwoliło zaoszczędzić dużo czasu i funduszy.
Zbudowana w stoczni Aker Verdal w 1984 roku platforma półzanurzalna Safe Scandinavia to prawdziwy gigant. Ponad 106 metrów długości, 98 metrów szerokości, 22 metry operacyjnego zanurzenia. Na platformie hotelowej przewidziano miejsce dla 583 budowniczych i serwisantów, powierzchnia robocza to 4000 m2.
W Gdańsku konstrukcja została gruntownie przebudowana i wyremontowana. Remont wymagał podniesienia jednostki z wody. Do wydokowania platformy została użyta barka zanurzalna Rem Lift 25 000, ta sama jednostka, którą pod nazwą Giant 4 użyto do podniesienia wraku rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego "Kursk". Barka jest w stanie podnosić ciężary o wadze do ok. 25 tys. ton. Większość prac przeprowadzona została właśnie na niej.
Od połowy 2016 roku Scandinavia wykorzystywana jest przy instalacji na polu Ivar Aasen w norweskim sektorze Morza Północnego (Ivar Aasen Development Project). Wartość kontraktu jest szacowana na 65,6 mln USD. Zleceniodawcą jest Det Norske Oljeselskap ASA.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek