oprac. MN
Multipurpose Live Fish Carrier SC 75 to kolejna przeznaczona na norweski rynek jednostka, która zostanie wyprodukowana w stoczni CRIST. Statek łowić będzie ryby między innymi na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim.
W stoczni Crist podpisano kontrakt pod budowę jednostki NB SC 75. To nowoczesny, wysoko zautomatyzowany i wielozadaniowy statek wyposażony w napęd dieslowo-elektryczny, będzie służyć do transportu ryb z farm morskich do przetwórni na lądzie. Przeznaczeniem jednostki będą Morze Północne oraz obszar północnego Atlantyku i Pacyfiku. Właśnie tam Arctic Group Maritime AS - norweskie przedsiębiorstwo zajmujące się eksportem i handlem owocami morza - będzie dokonywać połowów. Firma dostarcza swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych - na całym świecie.
- Aktualny poziom gospodarczy wskazuje na duże zapotrzebowanie na specjalistyczne jednostki do połowu ryb. Ugruntowanie pozycji na rynku norweskim, którego ważną gałęzią jest właśnie rybołówstwo, poszerza nasze możliwości w uzyskiwaniu kolejnych kontraktów - mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik Zarządu Crist S.A.
Autorem projektu jest Seacon AS, norweskie biuro specjalizujące się w jednostkach przemysłu rybnego. Dzięki odpowiednim wymiarom - długości 75 m, szerokości 8,2 m, wysokości równiej 15 m, NB SC 75 będzie w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m3 ryb. Masa kadłuba szacowana jest na 980 ton - jednostka zaś będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.
Potwierdzeniem jakości NB SC 75 będzie klasyfikacja przez DNV GL - międzynarodowe towarzystwo standaryzacyjne oraz doradcę branży morskiej. Jednostka wykonana w stoczni Crist ma uzyskać certyfikaty klasy DNV +1A1 oraz E0. Stanowią one potwierdzenie bezpieczeństwa oraz jakości wykonania obiektu.
- Dzięki jakości naszych realizacji i międzynarodowych, w tym wypadku skandynawskich, kryzys na rynku Offshore jest nieodczuwalny dla Crist – dodaje Zdzisław Bahyrycz.
Zakończenie prac nad NB SC 75 planowane jest na ostatni kwartał 2017 r.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth