Niestabilne warunki na globalnym rynku stoczniowym umocnią niskie ceny budowy nowych statków – przewidują eksperci singapurskiego Cosco, armatora masowców oraz właściciela grupy stoczni.
- Powodem takiej sytuacji będzie globalna nadpodaż tonażu, która już teraz powoduje wiele problemów armatorom. Trudno oczekiwać, aby w tej sytuacji chcieli oni zamawiać nowe jednostki za duże pieniądze – powiedział Wu Zi Heng, wiceprezes Cosco. - Z trendu niskich cen wyłamać mogą się tylko stocznie budujące eko statki napędzane różnymi paliwami, tankowce LNG i specjalistyczne jednostki – dodał.
Według singapurskiego giganta lepiej radzić będzie sobie rynek napraw i modernizacji jednostek. - Coraz więcej armatorów posiadających stare floty decyduje się na ich naprawy, miast kupować nowe statki. Pomaga w tym niska cena ropy, która generuje dla nich dodatkowe fundusze. Stocznie remontowe wesprą w przyszłości także coraz bardziej restrykcyjne przepisy nakładane przez Międzynarodową Organizację Morską – przekonuje Wu Zi Heng.
Władze Cosco nie mają powodu, by patrzeć na przyszłość z wielkim optymizmem. W I kwartale obecnego roku gigant osiągnął 748 mln dolarów obrotu, o 5 proc. niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Stratę spowodowała mała liczba zamówień w stoczniach oraz dramatyczna sytuacja na rynku masowców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii