• <
KONGSBERG_2023

Chińskie stocznie budują coraz nowocześniejsze statki

08.04.2015 05:12 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Chińskie stocznie budują coraz nowocześniejsze statki

Partnerzy portalu

Chiny straciły pozycję światowego lidera w produkcji nowych statków. Obecnie więcej jednostek budują sąsiedzi azjatyckiego giganta – Korea Południowa i Japonia. Chińskie stocznie pracują za to nad coraz ciekawszymi i bardziej zaawansowanymi technologicznie projektami na przykład do obsługi instalacji offshore.

Przez ostanie dwa lata liczba chińskich stoczni spadła z ok. 3 tys do 1,6 tys. Kryzys świetnie obrazują ostatnie działania China Rongsheng Heavy Industries Group Holdings Ltd, który rozpoczął sprzedaż swoich głównych stoczni. Wszystko po to, by powetować sobie straty wynikające z braku nowych zamówień na jednostki.

Eksperci przewidują jednak, że stocznie, które przetrwają kryzys, wyjdą z niego mocniejsze. Możemy spodziewać się budowy bardziej zaawansowanych i oszczędnych jednostek w chińskich dokach. Wybudowane w nich będą między innymi nowe statki wycieczkowe dla Carnival Corporation – największego na świecie armatora tych jednostek. Już teraz w Chinach produkuje się nowoczesne serwicowce do obsługi instalacji offshore.

Przykładem może być stocznia Guangzhou Hangtong, która pracuje obecnie nad taką jednostką dla jednego z meksykańskich armatorów. Statek o długości 83,6 metrów będzie wyróżniał się między innymi funkcjonalnością - pomieści w kajutach do 200 osób. Jednostka będzie wyposażona w dwa silniki typu Cummins QSK60-M o mocy 1641 kW i trzy nowoczesne agregaty prądotwórcze. Pulpit sterowniczy pozwoli z kolei na dokładne i bezpieczne użycie zamontowanych na statków dźwigów, gdyż jego użytkownik ma mieć przez cały czas doskonałą widoczność na pokład.

Inne stocznie, które przetrwały kryzys, również nie narzekają na brak zamówień. - W ostatnim roku dostarczyliśmy osiem jednostek, w tym tankowiec o nośności 5,5 ton. Obecnie jesteśmy gotowi do oddania czterech kolejnych statków, a 37 następnych czeka już w kolejce – powiedział Stephen Qin, asystent głównego menedżera ze stoczni International Shipbuilding & Trading Co. Ltd. (GSHI).

W chińskiej stoczni trwają obecnie prace nad holownikiem typu AHTS, służącym do obsługi kotwic oraz dostarczania zaopatrzenia dla instalacji offshore. Drugim ciekawym projektem jest statek samopodnośny, który będzie mógł się podnieść na wysokość 91,5 metra w tempie 0,8 metrów na minutę. Jednostka będzie wykorzystywana do obsługi platform wiertniczych, zaopatrując je w prąd w przypadku awarii i pozwalając prowadzić prace na dużych wysokościach.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.