pc
Zamówienia na nowe jednostki w okresie od lipca do września ograniczyły się do 88 – wynika z danych agencji Clarkson Research. To o ponad 390 zamówień mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Armatorzy coraz rzadziej decydują się na nowe budowy. Przyczyniają się do tego niskie ceny frachtowe oraz nadpodaż na rynku transportu morskiego. We wrześniu stocznie otrzymały zaledwie 18 nowych zleceń. To o ponad 90 % mniej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej – wtedy zamówionych było 220 statków.
Sierpień też nie wyglądał dobrze. Armatorzy zamówili 45 nowych jednostek – o 56 mniej niż w tym samym miesiącu 2015 r.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza