pc
Zamówienia na nowe jednostki w okresie od lipca do września ograniczyły się do 88 – wynika z danych agencji Clarkson Research. To o ponad 390 zamówień mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Armatorzy coraz rzadziej decydują się na nowe budowy. Przyczyniają się do tego niskie ceny frachtowe oraz nadpodaż na rynku transportu morskiego. We wrześniu stocznie otrzymały zaledwie 18 nowych zleceń. To o ponad 90 % mniej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej – wtedy zamówionych było 220 statków.
Sierpień też nie wyglądał dobrze. Armatorzy zamówili 45 nowych jednostek – o 56 mniej niż w tym samym miesiącu 2015 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej