pc
Alfa Laval posiada wieloletnie doświadczenie w oczyszczaniu paliw żeglugowych, włączając w to nie tylko wirówki do paliwa, ale cały łańcuch rozwiązań od zbiornika osadowego do silnika. W związku ze zmieniającymi się regulacjami dotyczącymi zawartości siarki w paliwach i odpowiednimi działaniami podejmowanymi przez armatorów w kierunku ich realizacji, Alfa Laval optymalizuje i aktualizuje ofertę w celu sprostania nowym wyzwaniom. Rezultatem będzie lepsza ochrona silnika i większa efektywność energetyczna, pomimo wykorzystania bardziej zróżnicowanych i mniej przewidywalnych paliw.
Wraz z wejściem w życie globalnego limitu zawartości siarki w 2020 r. zarządzanie paliwami na statkach stanie się bardziej skomplikowane niż kiedykolwiek przedtem. „Będzie wiele dostępnych i zgodnych z przepisami rozwiązań, i trzeba będzie wybierać rozwiązania najbardziej pasujące dla każdego statku z osobna", wyjaśnia Serdar Sengun, Global Sales Manager Marine Separation, Alfa Laval. „Każdy wybór klienta będzie miał wpływ na istniejącą linię paliwową. Alfa Laval podchodzi do optymalizacji linii paliwowych w sposób kompleksowy i przyszłościowy".
Większy wybór paliw oznacza większą złożoność
Szereg nowych paliw i mieszanin paliw już weszło na rynek, a po wprowadzeniu globalnego limitu zawartości siarki prawdopodobnie pojawią się kolejne. Dla wielu flot rok 2020 oznacza również przejście z istniejących instalacji jednopaliwowych na instalacje wielopaliwowe. Nieprawidłowe postępowanie z różnymi rodzajami olejów napędowych, zwłaszcza gdy nie są one jeszcze znane, może prowadzić do wielu problemów, począwszy od zapychania układów paliwowych aż po zatrzymanie silnika w najgorszym przypadku.
„W miarę jak rafinerie przestawiają się na niższą zawartość siarki, odnotowujemy również stały wzrost zawartości cząstek katalitycznych w paliwach okrętowych" - dodaje Sengun. „Już teraz obserwujemy znaczny wzrost ich zawartości, co powoduje poważne problemy, jeśli nie zostają oddzielone od paliwa, zanim dotrze ono do silnika”.
Kompletny układ paliwowy
Sprostanie wyzwaniom związanym z bardziej zróżnicowanymi paliwami będzie miało wpływ na całą linię paliwową. Wirówki paliwowe, które stanowią podstawową ochronę silnika przed cząstkami katalitycznymi, będą musiały działać na najwyższym poziome efektywności dla nowych paliw o zróżnicowanych gęstościach i lepkościach. Aby sprostać wyzwaniu firma oferuje optymalizację bębnów i automatyki wirówek.
Systemy przygotowania paliwa (bloki paliwowe) będą musiały działać na paliwach o znacznie szerszym zakresie właściwości, wykorzystując wbudowaną automatykę, do unikania błędów w przygotowaniu paliw i ich bezpiecznym przełączaniu z utrzymaniem parametrów w zakresie wymaganym przez silnik. Ogólnie rzecz biorąc, należy wzmocnić współdziałanie pomiędzy elementami linii paliwowych a samym silnikiem.
„Dopasowanie wydajności wirówki do obciążenia silnika ma decydujące znaczenie dla osiągnięcia najwyższej sprawności i ochrony silnika, co wyraźnie pokazały testy praktyczne", mówi Sengun. „To, czy paliwo po separacji jest dostosowane do specyfikacji producenta silnika, ma krytyczne znaczenie dla silnika, układów wtryskowych i bezpieczeństwa statku. Wszystkie te procesy muszą przebiegać sprawnie i bezpiecznie, bez względu na rodzaj stosowanego paliwa".
Oferta Alfa Laval koncentruje się na zapewnieniu technologii, która będzie niezawodnie wspierać klientów w 2020 roku i w latach kolejnych.
Przykładem są systemy FlowSync - unikalne rozwiązanie do automatycznej regulacji wydajności wirówek, oraz blok paliwowy FCM One, wprowadzony na rynek w 2014 r, zdolny do zaawansowanego przełączania pomiędzy czterema różnymi paliwami.
W ofercie Alfa Laval są również rozwiązania dla optymalizacji filtrów paliwowych, do rekomendowanego przez producentów silników, 10-cio mikronowego poziomu filtracji.
Jako jedyny dostawca na rynku oferujący rozwiązania i ekspertów w dziedzinie całej linii paliwowej, pomagamy klientom dostosować się już dziś do zmian, które nastąpią w przyszłości", mówi Sengun.
„Bez względu na to, jak armatorzy zdecydują się dostosować do globalnego limitu zawartości siarki, technologia Alfa Laval zapewni im ochronę, efektywność i osiągi, których potrzebują".
Więcej informacji na temat wirówek Alfa Laval, Alfa Laval FlowSync i Alfa Laval FCM One i podejmowanych działań w zakresie optymalizacji linii paliwowych znajdziesz na stronie https://www.alfalaval.pl/linia-paliwowa.
Alfa Laval na świecie
Alfa Laval jest wiodącym na świecie dostawcą specjalistycznych urządzeń i rozwiązań inżynierskich w zakresie technologii oddzielania, wymiany ciepła i sterowania przepływami. Oferowane urządzenia, kompletne linie technologiczne oraz serwis zapewniają Klientom optymalny i bezawaryjny przebieg realizowanych procesów. Nowatorskie rozwiązania firmy umożliwiają ogrzewanie, chłodzenie, transport i oddzielanie takich produktów jak: olej, woda, chemikalia, napoje, artykuły żywnościowe i farmaceutyki.
Urządzenia Alfa Laval są stosowane w elektrowniach, na statkach, w przemyśle wydobywczym ropy i gazu, w przemyśle mechanicznym oraz w oczyszczalniach ścieków, a także w procesach ogrzewania i chłodzenia.
Międzynarodowa struktura firmy, obejmująca swym zasięgiem około 100 krajów sprawia, że Alfa Laval jest do dyspozycji Klientów praktycznie na całym świecie. Alfa Laval jest notowana na giełdzie Nasdaq OMX. W 2017 roku roczna sprzedaż wyniosła 35.3 biliona SEK (około 3.6 biliona Euro). Firma zatrudnia 16 400 pracowników.
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy