Biuro Prasowe MGMiŻŚ
Rada Ministrów w trybie obiegowym przyjęła uchwałę w sprawie Konwencji AGN (Porozumienia w Sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Międzynarodowym Znaczeniu).
Ministrowie nie mieli do projektu ustawy żadnych uwag. Najprawdopodobniej na początku listopada premier podpisze dokument i skieruje go do Sejmu.
Przypomnijmy, że konwencja zobowiązuje Polskę do dostosowania naszych głównych dróg wodnych do co najmniej IV klasy żeglowności (minimalna klasa międzynarodowa). Klasy niższe nie uprawniają nas do korzystanie ze środków TEN-T (transeuropejskie korytarze transportowe UE). Aby skorzystać ze unijnych środków TEN-T nasz główne drogi wodne muszą mieć parametry właśnie IV klasy żeglowności (głębokość tranzytowa na szlaku powinna wynosić min. 2,5 m).
TEN-T to program Unii Europejskiej dotyczący rozwoju sieci połączeń drogowych, kolejowych, wodnych. Jego celem jest m.in. zapewnienie większej dostępności wszystkich regionów UE, zintegrowanie poszczególnych rodzajów transportu, a także stworzenie systemu transportowego przyczyniającego się do poprawy działania jednolitego rynku wewnętrznego w Unii Europejskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii