ew
Wiele promów, które jeszcze do niedawna kursowały na trasach obsługiwanych przez BornholmerFaergen, trafiło już do nowych właścicieli. Gdzie można je spotkać lub gdzie rozpoczną wkrótce swoje nowe misje?
Jak już wielokrotnie informowano na łamach PromySkat, 1 września promy z logo BornholmerFaergen przestały obsługiwać połączenia na wyspę Bornholm, kończąc zapisywaną przez 150 lat tradycję. Nową historię zaczęła teraz tworzyć firma Molslinjen – jej promy pływają na wyspę w barwach Bornholmerslinjen. W związku z tym, firma Faergen (właściciel marki BornholmerFaergen) zdecydował się pozbyć promów, które obsługiwały dla niej połączenia z popularną wyspą. Co się stało z poszczególnymi jednostkami?
Do portu w Pireusie trafił niedawno prom Villum Clausen. Ten szybki katamaran, który do tej pory obsługiwał połączenie z Rønne do Ystad, będzie teraz funkcjonował na Morzu Śródziemnym. Jego podróż w kierunku nowego dla niego środowiska trwała 11 dni. Statek zmienił nie tylko właściciela. Zmianie ulegnie także jego nazwa. Teraz będzie pływał pod nazwą Worldchampion Jet. Jednostka będzie służyła greckiemu armatorowi, który będzie woził pasażerów na greckie wyspy.
Nowego właściciela ma już także inny prom, który do niedawna pływał na Bornholm. Jest to szybki katamaran Leonora Christina, który będzie pływał teraz dla hiszpańskiego operatora – firmy Fred. Olsen, która specjalizuje się ona w obsłudze połączeń na Wyspy Kanaryjskie. W związku z rozbudową floty przewoźnik zapowiedział na połowę października uruchomienie nowego połączenia pomiędzy Las Palmas na Gran Canaria a Arrecife na wyspie Lanzarote. Leonora Christina została zbudowana w stoczni Austal Ships w Australii, a jeszcze do niedawna obsługiwała połączenie z Bornholmu do Ystad.
Podobnie stało się z promem Hammerodde, który dołączył niedawno do floty Stena Line i po remoncie i zmianie nazwy – jako Stena Vinga – pływa już na trasie Göteborg-Frederikshavn. Zbudowany w 2005 r. statek obsługiwał do tej pory połączenia Rønne–Køge i Rønne-Sassnitz.
Właściciela zmienił także prom Povl Anker. W tym przypadku prom będzie jednak obsługiwał dotychczasowy obszar. Jednostkę przejęła bowiem firma Molslinjen. Povl Anker został zbudowany w 1978 r. To jednostka, która ma 121 metrów długości, a na pokład może zabrać 1500 pasażerów oraz ok. 260 pojazdów osobowych. W dalszym ciągu, już w barwach nowego przewoźnika, będzie ona pływała na trasach Rønne-Køge oraz Rønne-Sassnitz.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii