PGZ Stocznia
Wojenna Sp. z o.o. poinformowała o uruchomieniu postępowania
przetargowego, którego celem jest wybór generalnego wykonawcy robót
budowlanych mających zaowocować powstaniem nowego kompleksu
produkcyjnego, który ma umożliwić realizację m.in. programu
Miecznik.
Zgodnie z opublikowanym ogłoszeniem,
zamawiający poszukuje wykonawcy, który zrealizuje budowę hali
kadłubowej, produkcyjnej oraz budynku socjalno-administracyjnego.
Dotyczy to również zagospodarowania terenu, rozbudowy i przebudowy
nabrzeża, tworzenia placów składowych oraz dróg wewnętrznych.
Dodatkowo projekt zakłada budowę, przebudowę i likwidację części
istniejącej infrastruktury technicznej, znajdującej się na terenie
PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. Proces wyboru wykonawcy
przedsięwzięcia będzie prowadzony w dwóch etapach, przy czym
pierwszy ma zostać zakończony już 2 grudnia (rejestracja
zainteresowanych podmiotów oraz podpisanie umowy o zachowaniu
poufności). Drugi z kolei wyznaczono na 23 stycznia 2023 roku
(złożenie oferty ostatecznej).
Rozbudowa potencjału stoczni wynika z potrzeby dostosowania infrastruktury pod nowe inwestycje, w szczególności program budowy trzech wielozadaniowych fregat Arrowhead 140 (AH140) na potrzeby Marynarki Wojennej oraz zmian strukturalnych związanych ze sprzedażą części terenów stoczniowych.
Zgodnie z upublicznionym harmonogramem, do końca listopada ma zakończyć się etap programu Miecznik obejmujący opracowanie projektu wstępnego fregat i dokonać aktualizacji analiz techniczno-ekonomicznych. Dodatkowo prowadzone są prace nad modelem 3D jednostek. Według deklaracji, w tym wicepremiera i ministra obrony Mariusza Błaszczaka, wodowanie pierwszego z okrętów ma nastąpić w 2025 roku. Wszystkie jednostki będą budowane w ramach konsorcjum PGZ Miecznik, obejmującego PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o., Remontowa Holding S.A.,Polską Grupę Zbrojeniową S.A., a także zagraniczne podmioty z Wlk. Brytanii – Babcock, Thales UK oraz MBDA UK.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów