Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Stocznia Wojenna przystępuje do realizacji budowy dwóch nowych hal produkcyjnych. Jest to niezbędne do pracy przy programie Miecznik.
Wstępne plany rozwoju stoczniowej infrastruktury w kierunku umożliwiającym czynne uczestnictwo w programie budowy fregat Miecznik dla polskiej Marynarki Wojennej prezes Paweł Lulewicz przedstawił jeszcze jesienią zeszłego roku. Obecnie PGZ Stocznia Wojenna poinformowała o rozpoczęciu procesu poszukiwania inwestora zastępczego, który zajmie się budową trzech nowych obiektów – hali kadłubowej, hali produkcyjnej i budynku biurowo-socjalnego. Pierwszy etap postępowania przetargowego zakończył się 17 października, drugi etap ma zakończyć się do końca miesiąca.
Spółka, która zostanie wyłoniona w ramach przetargu, będzie nadzorowała cały proces inwestycyjny w imieniu stoczni. Nie będzie jednak generalnym wykonawcą – ten będzie wyłoniony w osobnym postępowaniu.
– Najlepiej znamy się jako stocznia na budowie i naprawach okrętów, więc w zakresie budowy hali wspomagamy się specjalistami właśnie w tej dziedzinie – wyjaśnił w rozmowie z portalem Trójmiasto.pl Jerzy Łopatyński, rzecznik spółki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów