Jakub Milszewski
Czerwiec w gdańskiej stoczni Safe rozpoczął się od kolejnego wodowania. Tym razem na wodzie stanął kadłub holownika.
Proces wodowania kadłuba częściowo wyposażonego holownika typu Multicat 2913 rozpoczął się o godzinie 8 rano. Statek został przeniesiony na wodę przy pomocy dźwigu pływającego Maja.
Holownik typu Multicat 2913 budowany jest w stoczni Safe dla stoczni
Damen Hardinxveld z Holandii. Jego numer budowy to YN571843. Mierzy 29
metrów długości i 13 metrów szerokości. Co ciekawe, to pierwszy,
prototypowy statek tego typu. Jednostka ma już nawet nadany numer IMO:
9988657. Za opracowanie projektu technicznego odpowiadał Damen, zaś
dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe. Jednostka powstaje
pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV. Kadłub zostanie zgodnie z
planem przeholowany do Holandii w celu wyposażenia w połowie miesiąca.
Stocznia
Safe regularnie buduje kadłuby oraz w pełni wyposażone holowniki m.in.
na zamówienie Grupy Damen. Dla tego klienta w Gdańsku powstało już około
60 jednostek, w tym typów Shoalbuster i MultiCat. Safe buduje także
statki wielozadaniowe, m.in. na potrzeby budownictwa hydrotechnicznego.
– Rozmawiamy o kilku nowych projektach. Ilość zadań na ten rok i na przyszły jest spora – mówi Andrzej Łuczak, dyrektor techniczny w Safe.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth