Baleària stara się być pierwszą linią żeglugową na świecie, która otrzyma odznakę Global Safe Site Covid-19 na najwyższym poziomie (Excellence) od międzynarodowej jednostki certyfikującej i kontrolnej Bureau Veritas.
Odznaka poświadcza, że statki i terminale promowe firmy wdrożą określone procedury, plany sanitarne i organizacyjne, aby zapobiec Covid-19. Przewoźnik będzie również okresowo przeprowadzał testy pod kątem możliwej obecności wirusa na powierzchniach.
Certyfikat ten informuje, że Baleària wykracza poza wytyczne Ministerstwa Zdrowia i Światowej Organizacji Zdrowia, przeprowadzając dokładniejsze procedury w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Certyfikacja obejmie 16 statków spółki (12 obecnie eksploatowanych i dodatkowe 4, które mają wejść do służby po zniesieniu obecnych ograniczeń w podróżowaniu), a także dwa terminale promowe (Denia i Walencja). Certyfikat ma zostać wydany na początku czerwca i będzie odnawiany co 6 miesięcy wraz z okresowymi przeglądami.
Przed uzyskaniem certyfikatu na poziomie Excellence, Bureau Veritas zbada panujące warunki, poziom dezynfekcji powierzchni, a laboratorium przeprowadzi okresowe kontrole. Do wstępnej analizy zostaną pobrane próbki z 12 statków i 2 terminali promowych, przy czym będzie wykonywanych 19 analiz, które będą powtarzane co miesiąc na pokładzie dwóch statków i w jednym terminalu promowym. Jeśli na którymkolwiek ze statków lub obiektów zostanie wykryty wynik pozytywny, zostanie przeprowadzona bardziej szczegółowa analiza.
Prezes Baleària, Adolfo Utor, zaznaczył, że "podróżowanie drogą morską jest w stanie, lepiej niż jakiekolwiek inne, zagwarantować bezpieczeństwo, ponieważ duże przestrzenie dostępne na pokładzie pozwalają na zachowanie odległości między pasażerami".
– W Baleària pracujemy nad podniesieniem wewnętrznego poziomu bezpieczeństwa tego środka transportu, a certyfikacja Bureau Veritas da gwarancję, że nasze statki są godne zaufania – stwierdził.
Audyt będzie systematycznie sprawdzał, między innymi: przepisy dotyczące higieny osobistej i zachowania dystansu społecznego, obchodzenie się ze środkami ochrony indywidualnej oraz identyfikację pracowników. Jeśli chodzi o środki organizacyjne, analizowane aspekty obejmują czyszczenie i okresową dezynfekcję oraz środki zaradcze w przypadku infekcji lub podejrzanych przypadków. Ostatecznie inspekcja obejmie czyszczenie i dezynfekcję obiektów, adaptację pomieszczeń i plany wymiany powietrza.
Baleària obsługuje obecnie 12 statków przeznaczonych wyłącznie do transportu towarów i pasażerów. Od początku pandemii podjęto różne inicjatywy w zakresie ochrony załogi i pasażerów. W tej chwili wszystkie procedury mają zostać rozszerzone.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii