Należący do Phoenix Reisen GmbH wycieczkowiec znajduje się w gdańskiej stoczni w związku z planowanym gruntownym remontem, który przeobraża jednostkę, aby była zgodna z nowymi wytycznymi w zakresie dekarbonizacji żeglugi. Oprócz tego przejdzie kompleksowy przegląd, a także zostanie wprowadzonych na nim szereg zmian z myślą o komforcie podróży pasażerów.
Głównym celem tych szeroko zakrojonych ulepszeń technicznych jest podniesienie wydajności MS Amera i dostosowanie jej do najnowszych norm IMO dotyczących ograniczenia emisji CO2, wzmacniając zaangażowanie armatora w zrównoważony rozwój środowiskowy. Statek przybył do Gdańska 27 września tego roku i od tego czasu znajduje się w gdańskiej stoczni. 11 października przeszedł do suchego doku i gdzie przez pięć tygodni był poddawany szczegółowym inspekcjom i zmianom. Potem statek powrócił na molo, gdzie odbyły się prace budowlane i rozruchowe, aby zapewnić pełne przygotowanie do ponownego wejścia do służby i zapewnić pasażerom nowe, lepsze warunki podróży i korzystania z oferty.
Statek ma 204 metra długości i 29 metrów szerokości. Podczas prac remontowych stoczniowcy poczynili szereg zmian, wśród nich są wymiana silnika celem poprawy osiągów i niezawodności, modernizacja instalacji elektrycznej, w tym wymieniana głównej rozdzielnicy elektrycznej, co ma zapewnić bezpieczny i wydajny system dystrybucji energii, zamontowanie nowych śrub, optymalizujących napęd i zwrotność, wymiana steru strumieniowego dziobowego, co ma poprawić zwinność i kontrolę statku, a także zainstalowanie połączenia lądowego wysokiego napięcia, co zmniejszy zużycie energii i wpływ na środowisko podczas pobytu w porcie. Oprócz tego dokonano remontu restauracji Ocean i apartamentu królewskiego, wymieniono 5 000 m2 dywanów na nowe, a także łazienek w 232 kabinach pasażerskich. Oprócz tych ulepszeń i zmian są planowane różne projekty dotyczące niezbędnych napraw, ulepszeń technicznych i modernizacji, z których skorzysta zarówno statek, jak i jego załoga.

Fot. BMS Cruise Services
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów