Kolejny rekordzista wśród wycieczkowców niedługo wyjdzie w swój dziewiczy, komercyjny rejs. Spędzając osiem dni w morzu, biorąc udział w szeregu testów i podlegając nawet setkom inspekcji pod kątem bezpieczeństwa, prawa morskiego oraz certyfikatów, Icon of the Seas jest niemal gotowy, aby wyznaczać nowe standardy w branży turystycznej.
Nowy statek wycieczkowy, pierwszy w klasie Icon, ma być niejako pionierem dla Royal Caribbean International i transportu pasażerskiego jako takich, bijąc przy tym nowe rekordy, stając się większym od znajdującej się wciąż w budowie serii opartej na klasie Oasis. Jego budowa rozpoczęła się 14 lutego Jego wyporność wynosi 250 800 ton, a długość 364,80 metrów, co będzie go czynić większym od dotąd dzierżącego palmę pierwszeństwa Wonder of the Seas. Powstaje w fińskiej stoczni Meyer Turku, która specjalizuje się w budowie nowoczesnych, dużych statkach pasażerskich, będąc też jednym z kluczowych źródeł zatrudnienia w regionie. Innowacyjnym aspektem jednostki, w myśl dekarbonizacji żeglugi, jest napęd LNG w postaci sześciu silników Wärtsilä generujących łącznie 67 500 kW. Dodatkowo posiada ogniwa paliwowe i system odzysku ciepła. Wykorzystuje przy tym technologię "smarowania" powietrzem po kadłubie. Utrzymuje on cienką warstwę powietrza nad płaskim dnem kadłuba statku, zmniejszając opór w wodzie, a tym samym i tarcie. W rezultacie poprawia to wydajność statku i zmniejsza zużycie paliwa podczas rejsu.
Stocznia Meyer poinformowała o finalizacji prac podkreślając, że po zakończeniu prób morskich statek wyruszy przez Atlantyk do macierzystego portu na Karaibach, gdzie będzie obsługiwać rejsy wycieczkowe. Icon of the Seas ma rozpocząć działalność w styczniu 2024 roku obsługując tygodniowe rejsy.
She aced every test. 🏆 #IconoftheSeas successfully finished her final sea trials after eight days and hundreds of inspections at sea.
— Royal Caribbean (@RoyalCaribbean) November 7, 2023
In just 82 days, the Icon of Vacations makes her debut at her homeport in Miami, FL pic.twitter.com/BDbpmMOiH8
Wycieczkowiec ma 20 pokładów, z czego na 18 jest przestrzeń skierowana do pasażerów. W ramach oferty czeka na nich siedem basenów, hydromasaże, ścianka wspinaczkowa, symulator
surfingu ze sztuczną falą, kluby nocne, lodowisko, park linowy, boiska
do koszykówki oraz siatkówki, a także rozbudowana baza gastronomiczna.
Główną atrakcję ma jednak stanowić największy park wodny na morzu z
sześcioma gigantycznymi zjeżdżalniami.
Aktualnie trwa budowa też dwóch kolejnych jednostek klasy Icon. 14 lutego odbyło się cięcie blach pod budowę nieco mniejszego (200 000 ton wyporności) Star of the Seas, który ma rozpocząć działalność latem 2025 roku. Przedsiębiorstwo Royal Carribean zamówiło także trzeci wycieczkowiec, acz jego budowa na ten moment jeszcze nie ruszyła.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?