Spliethoff poinformował, że zamówił w Chińskiej stoczni osiem nowych statków wielozadaniowych z opcją na dwie kolejne jednostki. Pierwszy ze statków ma trafić do armatora w 2028 roku.
Spliethoff podpisał umowę z chińską Wuhu Shipyard na osiem nowych jednostek wielozadaniowych typu L (L-type). Stocznia ma dostarczyć pierwszy statek w pierwszym kwartale 2028 roku.
Jednostki typu L są zaprojektowane do transportu ładunków suchych, w tym wyrobów papierniczych, ładunków masowych, project cargo i kontenerów. Statki mają długość 203,25 m, szerokość 28,25 i zanurzenie maksymalne wynoszące 10,5 metra. Ich całkowita pojemność wynosić będzie ok. 33 700 m3, zaś nośność 28 600 mt. Będą to największe pod tym względem jednostki we flocie armatora. Ich kadłuby będą posiadać klasę lodową 1A.
Statki mają być przygotowane do wykorzystywania paliw alternatywnych, ale armator nie podał, jakich. Mostek jest umieszczony na dziobie. Statki będą wyposażone w pięć wind (ładowarek bocznych) i trzy dźwigi o udźwigu 150 t każdy.
– Jesteśmy przekonani, że zapewnimy naszym klientom doskonałą obsługę w przyszłości i nie możemy się doczekać, aby powitać te energooszczędne statki w naszej flocie. Jesteśmy dumni z tego kroku naprzód i wierzymy, że typ L odegra ważną rolę w zrównoważonej przyszłości naszej firmy – powiedział Michael van den Heuvel, COO Spliethoff.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów