SMT Shipping bez strat przetrwał trudny okres zastoju gospodarczego podczas pandemii i w dobrej kondycji wszedł w okres odbicia w górę rynku shippingowego. Firma rozwija swoją ofertę przewozową i powiększa flotę, by sprostać kolejnym wyzwaniom.
W pierwszym kwartale 2021 flotę zasilił m/v RICHMOND PEARL (na zdjęciu głównym) – masowiec o nośności 53,462 DWT, wyposażony w cztery dźwigi o udźwigu 35 ton każdy. Statek był zbudowany w 2009 roku.
We wrześniu do floty dołączył o rok młodszy (2010) ROTTERDAM PEARL, również wyposażony w cztery dźwigi masowiec, o nośności 58,020 DWT.

W tym samym miesiącu w Japonii nastąpiło przejęcie statku BAY PEARL (ex Global King), rok budowy 2011, nośność 51,703 DWT.
Na początku października w Fujairah SMT Shipping, przejęło kolejny statek, ALMA DEL MAR (ex Vantage Wave), o nośności 33,477 DWT, zbudowany w roku 2011, który w przyszłości ma operować na rynku meksykańskim i na zchodnim wybrzeżu USA.
Następny masowiec, DELTA PEARL (ex RIGHT HERO) będzie przejęty w połowie listopada. Ten statek został zbudowany w 2009 roku i ma nośność 51,725 DWT.
Rozważane jest przejęcie pod koniec obecnego roku jeszcze jednego statku o podobnych parametrach: FJORD PEARL.
Trend będzie kontynuowany w 2022 roku, w którym już potwierdzone jest wzmocnienie floty operującej w Afryce przynajmniej jednym statkiem samowyładowczym, a kolejny nowo budowany statek ma zasilić flotę cementowców.
SMT Shipping świętowało w 2020 roku 30-lecie swojego istnienia. Wejście w nowe dziesięciolecie charakteryzuje się znacznym przyspieszeniem rozwoju firmy i reorganizacjami biur, które mają zapewnić sprawną eksploatację coraz większej floty.
Na zdjęciu: ALMA DEL MAR.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów