• <
nauta_2024

Royal Caribbean zamawia we francuskiej stoczni kolejne wycieczkowce klasy Oasis

19.02.2024 10:42 Źródło: Royal Caribbean Group, Chantiers de l’Atlantique
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Royal Caribbean zamawia we francuskiej stoczni kolejne wycieczkowce klasy Oasis

Partnerzy portalu

Fot. Royal Caribbean

Gigant morskiej branży turystycznej Royal Caribbean Group podpisał umowę z francuską stocznią Chantiers de l’Atlantique z siedzibą w Saint-Nazaire w sprawie zamówienia siódmego statku klasy Oasis, który będzie działał w ramach jednej z spółek firmy, Royal Caribbean International. Ma to wzmocnić jej pozycję na rynku turystycznych rejsów największymi wycieczkowcami na świecie. Odbywa się to niedługo przed przekazaniem przez wykonawcę najnowszej obecnie jednostki z tej serii, Utopia of the Seas.

Zawarta umowa między Royal Caribbean Group a francuską stocznią Chantiers de l’Atlantique dotyczy dostarczenia w 2028 roku kolejnego wycieczkowca klasy Oasis. Będzie to siódmy statek z serii wprowadzonej w 2009 roku. Co istotne, firma skupia pod sobą trzy zależne spółki, które w ostatnim czasie wprowadziły do swoich flot nowoczesne jednostki, Silver Nova, Celebrity Ascent i Icon of te Seas. Budowa ich wszystkich wpisywała się w wprowadzanie także innowacji w branżę turystyczną. Najnowsze zamówienie jest uzależnione od finansowania, które ma zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.

– Chociaż z niecierpliwością czekamy na debiut statku Utopia of the Seas tego lata, już marzymy o jego bliźniaczej jednostce i kolejnej budowie w niezwykle popularnej klasie Oasis. W przypadku naszych trzech marek koncentrujemy się na ciągłym stawianiu sobie wyzwań, aby zapewnić najlepsze wrażenia z wakacji – powiedział Jason Liberty, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group

– To zamówienie sygnalizuje ciągłe zaufanie Royal Caribbean Group do naszego partnerstwa, które dostarczyło na morze jedne z najbardziej innowacyjnych statków. Nie możemy się doczekać dalszego rozwoju tej relacji. Jesteśmy dumni z łączących nas silnych więzi. Dzięki ponad dziesięcioletnim, wspólnym wysiłkom, szczególnie w zakresie efektywności energetycznej, statek ten będzie jednym z najmniej emitujących gazów cieplarnianych w przeliczeniu na pasażera dziennie w światowej flocie – powiedział Laurent Castaing, dyrektor generalny w Chantiers de l'Atlantique.

Od czasu wprowadzenia w 2009 roku pierwszej, innowacyjnej w swoim czasie jednostki, Oasis of the Seas, klasa Oasis firmy Royal Caribbean zapewniła wakacje wielu turystom, tak w ramach wyjazdów rodzinnych, jak i samodzielnych. Zaplanowany na ten rok Utopia of the Seas należy do trzeciej generacji, którą różni od pozostałych zaakcentowanie znaczenia ograniczenia emisji CO2. Te statki miały zrewolucjonizować żeglugę dzięki zawartym na nich innowacjom. Wśród nich były choćby projekt umiejscowienia kabin, rozdzielona nadbudówka, a także ogromna gama usług rozrywkowych. Nowy statek ma kontynuować to "dziedzictwo", jednocześnie sięgając po rozwiązania powstałe z myślą o świadomych turystach, którzy oczekują także rozwiązań przyjaznych środowisku i nie wpływających niszcząco na klimat.

Wycieczkowce klasy Oasis mają ponad 360 metrów długości i więcej niż 225 282 GT. Znajduje się na nich 16 pokładów. Osiągają prędkość 22 węzłów. Mogą zabrać na pokład 6 296 osób, pasażerów oraz członków załogi. Moc zapewniają trzy generatory Wärtsilä 12V46D, 13860 kW i trzy Wärtsilä 16V46D, 18480 kW każdy. Napęd zapewniają trzy silniki azymutalne ABB Azipod 20 000 kW oraz cztery stery strumieniowe Wärtsilä CT3500 5500 kW.

Nowy statek będzie wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne opracowane przez Chantiers de l'Atlantique, mające na celu ciągłą poprawę efektywności środowiskowej wycieczkowców. Jako siódma jednostka w swojej klasie będzie jednocześnie piątą zbudowaną w Saint-Nazaire, zapewniając ciągłość pracy tak w stoczni jak i w ramach łańcucha dostaw. Przez swoje rozmiary, ilość zabieranych pasażerów oraz charakter działalności kojarzą się z ogromną konsumpcją, stąd wyzwaniem jest wprowadzanie rozwiązań, które mają zmienić ten ten obraz z myślą o dekarbonizacji żeglugi. Po Harmony of the Seas (A34) dostarczonej w 2016 roku, Symphony of the Seas (B34) w 2018 roku, Wonder of the Seas (C34) w 2022 roku i Utopia of the Seas (A35), która opuści Saint-Nazaire w czerwcu 2024 roku.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.