Mimo utrudnień spowodowanych pandemią Covid 19, Remontowa Shipbuilding S.A. z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding konsekwentnie realizuje przyjęty na ten rok harmonogram prac.
Dziś – 4 dni przed zaplanowanym wcześniej terminem, przekazany został norweskiemu armatorowi kolejny, nowoczesny prom pasażersko – samochodowy z hybrydowym napędem elektrycznym zasilanym akumulatorami.
W uroczystości podpisania dokumentów zdawczych udział wzięli: przedstawiciele zamawiającego – Członek Zarządu NORLED AS – Sigvald Breivik i Kierownik Projektu Eivind Solvang jak również Członkowie Zarządu stoczni Remontowej Shipbuilding Bartłomiej Pomierski i Dariusz Jaguszewski, Kierownik Projektu Piotr Alboszta i Dyrektor Działu Kontraktacji Statków Pasażerskich Michał Jaguszewski.
W piątek 14 bm. prom opuści Stocznię i wyruszy w swoją pierwszą i
prawdopodobnie najdłuższą trasę, do macierzystego portu w Stavanger.
W zależności od warunków pogodowych będzie ona trwać od 3 do 4 dni.
Prom o nazwie Solavågen jest jednym z czterech budowanych w naszej Stoczni statków dla jednego z największych operatorów promowych w Norwegii – Norled. Flota armatora Norled składa się z ok. 80 promów, z których siedem zostało zbudowanych w Remontowa Shipbuilding SA.
Nowy prom obsługiwać będzie połączenie pomiędzy firodami Festøya-Solavågen. Jednorazowo będzie mógł zabrać na pokład maksymalnie 296 pasażerów i 120 samochodów osobowych.
Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację
roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy
Remontowa Holding.
W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa
Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating
& Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
Budowa promu współfinansowana była przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. KUKE.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów