Remigiusz Paszkiewicz został mianowany prezesem GP Baltic, holdingowej spółki z branży stoczniowej. Paszkiewicz, absolwent Politechniki Warszawskiej, ma bogate doświadczenie w zarządzaniu, m.in. jako prezes PKP PLK (2012–2015) oraz w zarządzie Kolei Ukraińskich. Jego nominacja ma na celu dalszy rozwój firmy i sprawną realizację kluczowych projektów.
Prezes Paszkiewicz uczestniczył już w czwartek w inauguracji cięcia blach na potrzeby realizacji zamówienia elementów farmy wiatrowej Baltica2. Spółki należące do GP Baltic będą realizowały umowę z PGE Baltica w zakładach w Gdańsku i Gdyni. - Nawet jeśli ta umowa nie jest znaczna, to ma ogromne znaczenie dla regionu, dla Pomorza, pokazuje też ważny kierunek, a mianowicie reindustrializację Polski, ale także reindustrializację unijnej gospodarki".
Jak podkreśla prezes ambicją GP Baltic jest występowanie w zamówieniach, jako wykonawca Tier-1 czyli bezpośrednio działający na rzecz inwestora, a nie kolejny podmiot w łańcuchu zamówień. Prezes Paszkiewicz zapowiedział, że produkcja na rzecz offshore to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju GP Baltic. Inne kluczowe elementy w strategii to produkcja na rzecz lądowej energetyki wiatrowej i przemysłu stoczniowego. - Zakładam, że w niedalekiej przyszłości produkty dla offshore mogą być naszą specjalnością eksportową - mówi w rozmowie z Gospodarką Morską prezes Paszkiewicz. I podkreśla, że GP Baltic zamierza też uczestniczyć w projekcie budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu.
Remigiusz Paszkiewicz to absolwent Politechniki Warszawskiej, ma bogate doświadczenie w zarządzaniu spółkami kolejowymi. W latach 2012–2015 pełnił funkcję prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., gdzie przeprowadził kluczową restrukturyzację, usprawniając procesy inwestycyjne i zarządzanie funduszami unijnymi. Pod jego kierownictwem PKP PLK zrealizowała największy w historii program modernizacji infrastruktury kolejowej, w tym wprowadzenie pociągów Pendolino i skrócenie czasów przejazdu na kluczowych trasach.
W 2016 roku Paszkiewicz dołączył do zarządu Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznycia), odpowiadając za infrastrukturę. Współpracował tam z Wojciechem Balczunem, byłym prezesem PKP Cargo, obecnie ministrem aktywów państwowych. W maju 2025 roku został przewodniczącym Rady Nadzorczej Polregio, spółki obsługującej regionalne przewozy pasażerskie.
Poprzednik - Adam Kowalski został odwołany ze stanowiska w ostatnich dniach czerwca. W trakcie ostatniego roku prezes Kowalski odegrał istotną rolę w stabilizacji działalności operacyjnej spółki, a także doprowadził do finalizacji dwóch kluczowych kontraktów na budowę morskich stacji transformatorowych, które stanowią ważny element rozwoju polskiego sektora offshore wind. W tym czasie Grupa Przemysłowa Baltic umocniła swoją pozycję na rynku jako dostawca Tier 1, zarówno w Polsce, jak i w relacjach z międzynarodowymi partnerami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów