Mają zaledwie 17 dni na gruntowny przegląd kilkuset aparatów i urządzeń rafineryjnych. Mostostal Pomorze podpisał umowę z Grupą LOTOS na wykonanie prac podczas postoju remontowego WIOSNA 2021 i 2022. To bardzo wymagające zadanie pod względem organizacyjnym i technicznym. Choć termin wykonania projektu jest krótki, receptą na sukces jest odpowiednie przygotowanie, a te w Mostostal Pomorze już trwają.
Postoje remontowe instalacji rafinerii Grupy LOTOS wykonywane są cyklicznie co 4-5 lat. Z uwagi na dynamiczny rozwój rafinerii na przestrzeni ostatnich lat, za każdym razem zwiększa się ich zakres. To jedno z największych przedsięwzięć i wyzwań na poziomie organizacyjnym. Wymaga olbrzymiego potencjału wykonawczego, wiedzy popartej doświadczeniem i późniejszej ścisłej koordynacji. Precyzyjne przygotowanie i zaangażowanie wykonawców takich, jak Mostostal Pomorze to gwarancja, że rafineria będzie gotowa na kolejne lata bezawaryjnej pracy.
Postoje remontowe pozwolą zweryfikować oraz odtworzyć stan techniczny i eksploatacyjny obiektów oraz urządzeń instalacji produkcyjnych rafinerii w Gdańsku. Dzięki temu, wzrośnie efektywność zakładu oraz jego elastyczność w doborze przerabianych gatunków ropy, co powinno przynieść Grupie LOTOS wymierne korzyści ekonomicznie.
Remont Mostostal
– Cieszy zaufanie, jakim obdarzyła nas Grupa LOTOS, powierzając nam remont. Zakres zakontraktowanych prac jest bardzo duży, a zadań składających się w całość są tysiące – wyjaśnia Szymon Szubzda, dyrektor produkcji w firmie Mostostal Pomorze. – Każdy pracownik musi dokładnie wiedzieć, co wykonać i w jaki sposób, przy dużej presji czasu, a co szczególnie istotne z poszanowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Stąd konieczność przygotowania organizacji i podwykonawców.
– Ten kontrakt jest przykładem, że nasz koncern wspiera polskie firmy. Pomimo pandemii koronawirusa, nie ograniczamy działań remontowych, a wręcz chcemy ułatwiać ich realizację, m.in. poprzez elektroniczny obieg dokumentów czy skrócenie ścieżki opiniowania. Dzięki tym działaniom pokazujemy, że LOTOS to solidny partner w biznesie – dodaje Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS.
Mostostal Pomorze, gdański lider budowy wielkogabarytowych konstrukcji, będzie odpowiedzialny za wykonanie remontów mechanicznych zakładu destylacji (PZD) i zakładu hydrokrakingu (PZH). W zakresie są remonty reaktorów, kolumn, zbiorników, chłodni, filtrów, remonty rurociągów oraz dodatkowo prace wspierające remont zaworów i automatyki. W proces zaangażowany będzie zespół wielu wykonawców oraz jednostki nadzorujące dla zapewnienia odpowiedniej jakości prac, a przekłada się to bezpośrednio na bezpieczeństwo eksploatacyjne gdańskiej rafinerii. Mostostal Pomorze na wykonanie zakontraktowanych prac ma 17 dni. Choć realizacja kontraktu dopiero w marcu 2021 to ze względu na złożoność przedsięwzięcia przygotowania w gdańskiej spółce już się rozpoczęły.
Mostostal Pomorze ma wieloletnie doświadczenie w tego rodzaju projektach, potwierdzone licznymi realizacjami prac remontowych w Grupie LOTOS od 2002 roku, biorąc udział również w projektach inwestycyjnych, takich jak Program 10+ oraz EFRA.
Mostostal Pomorze SA to uznany i dynamicznie rozwijający się producent wielkogabarytowych konstrukcji stalowych oraz aluminiowych na rynku zagranicznym i krajowym, z ponad 20-to letnim doświadczeniem. Spółka realizuje specjalistyczne projekty głównie dla branży offshore, w tym morskiej energetyki wiatrowej, przemysłu naftowo – gazowego, konstrukcji podwodnych. Ponadto wykonuje wielkogabarytowe konstrukcje dla przemysłu petrochemiczno-rafineryjnego, infrastrukturalnego czy stoczniowego.
LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic. LOTOS to także sieć ponad 500 stacji paliw, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Zajmuje też pozycję drugiego przewoźnika kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii