Wraca plan budowy promów dla polskich armatorów. Będą mieć zasilanie hybrydowe, wykorzystujące zarówno napęd gazowy jak też elektryczny – informuje w środę "Puls Biznesu".
Gazeta przypomina, że program Batory to jeden z filarów Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Dotyczy promów samochodowo-pasażerskich (ro-pax) dla polskich armatorów, czyli należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM) spółki Unity Line oraz Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB) Polferries.
Gazeta przypomina, że budowę pierwszej jednostki rozpoczęto w czerwcu 2017 r., ale kontraktu dotychczas nie udało się zrealizować. Rząd wraca do realizacji programu z SOR.
- Program Batory będzie miał szczęśliwy finał. (…) Nowe jednostki dla polskich armatorów zostaną zbudowane w polskich stoczniach. Dzięki temu zwiększą się przewozy cargo między portami krajowymi i skandynawskimi – mówi na łamach gazety wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"