29 kwietnia 2021 roku PRS S.A. zawarł umowę z Remontowa Shipbuilding na nadzór nad budową jednostki pożarniczej dla Zarządu Portów Morskich Szczecin-Świnoujście. W imieniu Polskiego Rejestru Statków dokument sygnował Dyrektor Pionu Okrętowego Grzegorz Pettke, natomiast stocznię reprezentował Prezes Zarządu Marcin Ryngwelski oraz Członek Zarządu Dariusz Jaguszewski. Nadzór będzie sprawował zespół inspektorów Placówki Gdańsk PRS.
Obecnie służbę w zespole portów w Szczecinie i Świnoujściu pełnią dwa statki - Strażak-24 i Strażak-26. Nowa jednostka musi uzyskać klasę lodową L2 oraz - poza funkcjonalnością statku pożarniczego - spełniać funkcje holownicze. Statek Strażak-28 będzie miał długość 29,2m, szerokość 10,47m, zanurzenie max. 4,15m oraz 500GT. Dołączy do portowej floty jesienią 2022 roku.
Statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów