Porozumienie Tokijskie (Tokyo MoU) jest jedną z najbardziej aktywnych regionalnych organizacji kontroli państwa portu (PSC) na świecie. Składa się z 21 organów członkowskich w regionie Azji i Pacyfiku. Głównym celem Tokyo MoU jest ustanowienie skutecznego systemu kontroli PSC w regionie Azji i Pacyfiku poprzez współpracę jego członków i harmonizację ich działań. Sprzyja to wyeliminowaniu statków uprawiających żeglugę niespełniającą norm, promowaniu bezpieczeństwa na morzu i ochrony środowiska oraz ochronie warunków pracy i życia na statkach.
W latach 2018-2020 przeprowadzono w ramach Porozumienia Tokijskiego 159 inspekcji na statkach pływających pod nadzorem konwencyjnym PRS. Sześć z nich zakończyło się wykazaniem pewnych braków, jednak - jak wskazano w raporcie - za żadne nie odpowiada nasze towarzystwo klasyfikacyjne.
- Świadczy to o wysokim poziomie wymagań stawianych armatorom przez PRS. Ciągłe doskonalenie inspektorów PRS, a w konsekwencji ich wysokie kompetencje, sprzyjają bezpiecznej żegludze statków, które nadzorujemy. Dzięki temu, kontrole państwa portu nie wykazują uchybień naszym działaniom. Nie ustajemy w wysiłkach, aby kolejne lata również zamykać z zerowym bilansem takich zatrzymań - podkreśla Grzegorz Pettke, dyrektor Pionu Okrętowego PRS.
Statki będące pod nadzorem konwencyjnym PRS regularnie przechodzą kontrole PSC na całym świecie. Przed kilkoma tygodniami udostępniliśmy krótki poradnik, w celu poinformowania naszych klientów o aktualnych trendach niezgodności PSC oraz możliwych sposobach ich naprawy lub uniknięcia wystąpienia takich problemów.
Poradnik do pobrania tutaj.
Pełen raport Tokyo MoU dostępny tutaj.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych