Polski przewoźnik promowy Polferries poinformował za pomocą mediów społecznościowych, że ich jednostka, prom Cracovia przebywa obecnie w suchym doku w Marsylii, gdzie przechodzi planowany postój stoczniowy.
Prom jest aktualnie jest wyczarterowany algierskiemu przewoźnikowi Nouris El Bahr Ferries i od sierpnia ub. r. realizuje połączenia między Algierią, Hiszpanią i Francją.
Armator podkreśla, że regularne wizyty w stoczni są nieodzownym elementem utrzymania floty w doskonałej kondycji – zarówno pod kątem bezpieczeństwa jak i komfortu podróży.
Prom Cracovia ma 180 m długości, 24,40 m szerokości i 6,5 m zanurzenia. Długość linii ładunkowej to 2 196 m (64 samochody osobowe oraz ok. 98 samochodów ciężarowych długich + 26 samochodów ciężarowych krótkich). Maksymalna prędkość promu to 16,7 węzła. Na pokład może zabrać 650 pasażerów.
Prom został zbudowany w 2002 r., a do Polferries trafił w kwietniu 2017 roku. Wtedy jednostka została poddana modernizacji w szczecińskiej stoczni, podczas której została wykonana kafeteria i kawiarnia w części dziobowej. W trakcie modernizacji został pomalowany także dziób promu. Kolorowa grafika przedstawiająca wieloryba ma 900 m kw. Graffiti ma odniesienie do nazwy promu - autor inspirował się witrażami Stanisława Wyspiańskiego.
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Łączy on Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów