• <
ATC_CARGO_TOP

Tunel pod Martwą Wisłą. Zobacz, co dzieje się w zamkniętej nitce (wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Tunel pod Martwą Wisłą. Zobacz, co dzieje się w zamkniętej nitce (wideo)
Tunel pod Martwą Wisłą. Zobacz, co dzieje się w zamkniętej nitce (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Marek Wałuszko/gdansk.pl

09.04.2019 Źródło: własne

Od soboty 6 kwietnia do niedzieli 14 kwietnia 2019 r. w Tunelu pod Martwą Wisłą przeprowadzane są prace gwarancyjne oraz serwisowe. Co dzieje się w zamkniętej obecnie nitce i na czym polegają prowadzone tam prace? Zobacz relację wideo.

Dla kierowców zamknięcie Tunelu pod Martwą Wisłą oznacza zmianę organizacji ruchu i utrudnienia. Ruch odbywa się bowiem dwukierunkowo tylko w jednej nitce, w drugiej prowadzone są prace gwarancyjne i serwisowe.

Wykonawca obiektu udzielił 5-letniej gwarancji. W zamkniętej północnej nitce trwa usuwanie przesiąków. W sumie w obu nitkach naliczono ich 18. Największe plamy znajdują się przy wjeździe od strony Przeróbki, jeszcze przed częścią drążoną. Ekipy remontowe muszą najpierw zdemontować ogromne płyty, następnie do akcji wkraczają specjaliści od iniekcji, czyli wypełnienia przesiąkających mikrootworów specjalną substancją uszczelniającą. Potem nowe płyty zakryją remontowane miejsce.

W poniedziałek, 8 kwietnia, czyli pierwszego powszedniego dnia po zamknięciu tunelu największe korki pojawiły się od strony Przeróbki. Sytuacja wróciła do normy, kiedy minął poranny szczyt drogowy.

- Wybraliśmy mniejsze zło, ponieważ nie zamknęliśmy całkowicie tunelu, a zaproponowaliśmy kierowcom ruch dwukierunkowy jedną nitką tunelu. Wprowadziliśmy ograniczenie prędkości z dotychczasowych 50 km/h do 50 km/h, tak by ten ruch odbywał się płynnie - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Kierowcy wjeżdżający do czynnej nitki tunelu zauważają też nieco większe zadymienie. Jak zapewnia obsługa wszystko jest pod kontrolą. W związku z ruchem dwukierunkowym aut inaczej przebiega ruch powietrza w tunelu.

- Monitorujemy wszystkie parametry tzn. przejrzystość i stężenie tlenku węgla. Jeżeli byłaby sytuacja alarmowa, zamknęlibyśmy tunel, nie byłoby do niego wjazdu. Teraz wszystko jest w normie, rzeczywiście widać mgiełkę, ale nie jest to niebezpieczne. Tunel jest wentylowany - wyjaśnia Michał Adamkiewicz, który kieruje centrum obsługi tunelu.

Przy okazji prac gwrancyjnych prowadzone jest też serwisowe, mycie ścian tunelu. Prace trwają okrągłą dobę. W środę, 10 kwietnia, nastąpi zmiana. Zamknięta zostanie nitka południowa, a ruch skierowany będzie po północnej.

Tunel pod Martwą Wisłą częściowo zamknięty. Trwają prace gwarancyjne from GdanskPL on Vimeo.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.