PMK
18 marca chiński zakład Damen Yichang Shipyard rozpoczął cięcie blach pod pierwszy z serii krótkomorskich gazowców LNG, budowanych dla firmy energetycznej Eesti Gaas.
Jednostka o pojemności 6 tys. m3 została zamówiona kilka miesięcy temu. Ma przyśpieszyć przyjęcie się LNG jako alternatywy dla obecnych ciężkich paliw w północno-wschodnim regionie Morza Bałtyckiego. Nowy statek bowiem umożliwi transfer tego paliwa ze statku na statek.
Obecnie gazowiec znajduje się na początku swojej budowy. Montaż blach rozpocznie się w maju, a instalacja zbiorników LNG zaplanowana jest na listopad.
Po okresie prób morskich statek dotrze do Estonii w przyszłym roku i zacznie obsługiwać klientów jesienią. Nowy statek będzie zdolny do prowadzenia działań bunkrowych w wyznaczonych miejscach zarówno w portach, jak i poza nimi.
LGC 6000 LNG został zaprojektowany, aby spełnić wymagania certyfikacji ICE klasy 1A, umożliwiając jej działanie przez cały rok w Zatoce Fińskiej i na północnym Bałtyku.
Projekt ten jest współfinansowany przez UE w ramach programu transportu CEF.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Port w Helsinkach kluczowym motorem fińskiej gospodarki
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury