PMK
18 marca chiński zakład Damen Yichang Shipyard rozpoczął cięcie blach pod pierwszy z serii krótkomorskich gazowców LNG, budowanych dla firmy energetycznej Eesti Gaas.
Jednostka o pojemności 6 tys. m3 została zamówiona kilka miesięcy temu. Ma przyśpieszyć przyjęcie się LNG jako alternatywy dla obecnych ciężkich paliw w północno-wschodnim regionie Morza Bałtyckiego. Nowy statek bowiem umożliwi transfer tego paliwa ze statku na statek.
Obecnie gazowiec znajduje się na początku swojej budowy. Montaż blach rozpocznie się w maju, a instalacja zbiorników LNG zaplanowana jest na listopad.
Po okresie prób morskich statek dotrze do Estonii w przyszłym roku i zacznie obsługiwać klientów jesienią. Nowy statek będzie zdolny do prowadzenia działań bunkrowych w wyznaczonych miejscach zarówno w portach, jak i poza nimi.
LGC 6000 LNG został zaprojektowany, aby spełnić wymagania certyfikacji ICE klasy 1A, umożliwiając jej działanie przez cały rok w Zatoce Fińskiej i na północnym Bałtyku.
Projekt ten jest współfinansowany przez UE w ramach programu transportu CEF.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody