pc
Budimex zwycięzcą przetargu na roboty budowlane na stacji Gdynia Port. Oferta spółki za prawie 1,5 mld zł netto uznana została przez PKP PLK za najkorzystniejszą. Prace będą realizowane w ramach projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”.
Po przeprowadzonej aukcji elektronicznej, dokładna wartość oferty zaproponowanej przez Budimex to 1,487 mld zł netto. Budżet zamawiającego ustalono na 904 mln zł netto.
„Oferta nr 2 jest ofertą najkorzystniejszą spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, z uwagi na największą ilość punktów uzyskaną w postępowaniu” – podały PKP PLK. Ocenie podlegały całkowita cena brutto, termin realizacji, dostawa materiałów strategicznych oraz przewóz blokowy rozjazdów i ich zabudowa.
Inwestycje w Gdyni obejmują przebudowę stacji kolejowej Gdynia Port wraz z rejonami przedportowymi oraz infrastrukturą towarzyszącą, jak również przebudowę linii kolejowych (odcinków) powiązanych:
- linii nr 201 (Gdynia Główna-Gdynia Port) od km 205,885 do km 210,763;
- linii nr 228 (Gdynia Port GPF-Gdynia Port Oksywie) od km 5,618 do km 11,227;
- linii nr 723 (Gdynia Chylonia-Gdynia Port GPF) od km - 0,400 do km 2,078;
- linii nr 724 (Gdynia Port GPD -Gdynia Port GPO) od km 1,209 do km 2,157;
- linii nr 725 (Gdynia Główna R21-Gdynia Port GPD) od km - 0,164 do km 2,247;
- linii nr 961 (Gdynia Postojowa GP14-Gdynia Port GPC) od km 0,000 do km 1,103.
Termin wykonania zamówienia to 30 miesięcy, okres gwarancji natomiast – 60 miesięcy.
Wybór wykonawcy przebudowy stacji kolejowej Gdynia Port to ostatni rozstrzygnięty z trzech powtórzonych przez PKP PLK przetargów związanych z poprawą dostępności do portów w Gdańsku i w Gdyni. Wcześniejsze postępowania PKP PLK odwoływały, ponieważ oferty wykonawców znacznie przekraczały budżet inwestora.
W grudniu ubiegłego roku realizacja inwestycji w portach w Gdańsku i w Gdyni stanęła pod znakiem zapytania. Jak oszacowały PKP PLK, zabrakło ok. 1,5 mld zł. Rząd zgodził się zapewnić dofinansowanie, aby zapewnić prawidłową realizację inwestycji w infrastrukturę kolejową w portach morskich.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej