• <
ATC_CARGO_TOP

Kanał Panamski wsparł globalną inicjatywę obniżania śladu węglowego w żegludze

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Kanał Panamski wsparł globalną inicjatywę obniżania śladu węglowego w żegludze
Kanał Panamski wsparł globalną inicjatywę obniżania śladu węglowego w żegludze - GospodarkaMorska.pl

PMK

19.03.2019 Źródło: własne

Kanał Panamski dołączył Global Industry Alliance (GIA) w celu wsparcia obniżenia śladu węglowego w żegludze.

Ceremonia dołączenia kanału do GIA odbyła się podczas konferencji Panama Maritime World Conference and Exhibition.

- To kamień milowy dla Kanału Panamskiego i jego długiej spuścizny jako Zielonego Szlaku światowego handlu morskiego - powiedział Jorge L. Quijano, administrator Kanału Panamskiego. - Biorąc pod uwagę nasze korzenie w zrównoważonym rozwoju i innowacyjności, partnerstwo to potwierdza zaangażowanie kanału w doprowadzenie naszej branży do czystszej i bardziej efektywnej przyszłości - dodał.

Założone w czerwcu 2017 roku GIA jest partnerstwem 18 organizacji morskich współpracujących ze sobą w celu dzielenia się swoją wiedzą i zapewnienia technicznego wkładu w realizację konkretnych działań, które mogą wspierać przejście przemysłu żeglugowego na niskoemisyjność.

Członkowie GIA dążą do osiągnięcia tego celu, identyfikując i rozwijając innowacyjne rozwiązania, które rozwiązują wspólne bariery dla wdrażania energooszczędnych technologii i środków operacyjnych. Kanał Panamski stanie się pierwszą organizacją Ameryki Łacińskiej, która przystąpi do GIA.

Przez Kanał Panamski biegły głównie szlaki ze wschodniego wybrzeża USA do Azji (34 proc. jednostek), dalej z USA do Południowej Ameryki (13 proc.), Południowej Ameryki i Europy (7 proc.) oraz Centralnej Ameryki i USA (7 proc.).

Biorąc pod uwagę kraje, z Kanału Panamskiego najczęściej korzystały Chiny, Chile, Meksyk, Japonia i Kolumbia. Celem ich jednostek najczęściej były Stany Zjednoczone – aż 68,3 proc. statków płynęło w tym kierunku.

Otwarcie rozbudowanego Kanału Panamskiego było ważnym momentem dla światowej gospodarki morskiej. Przy 18 węzłach pokonanie trasy z Szanghaju do Nowego Jorku zajmuje raptem 24 dni, o 4 dni krócej niż szlakiem biegnącym przez Kanał Sueski. Przy poszerzaniu kanału pracowało 10 tys. robotników. Inwestycja po ukończeniu stworzyła ok. 200-250 nowych miejsc pracy.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32908,00 $ tona 0,27% 10 cze
 Cynk 2965,00 $ tona -1,03% 10 cze
 Aluminium 2470,00 $ tona 0,45% 10 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.