ew
Sejm przyjął w piątek poprawki Senatu do ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej, ustawy o organizacji rynku rybnego oraz ustawy o rybołówstwie morskim. Poprawki mają charakter redakcyjny.
"Komisja rozpatrzyła powyższą ustawę na posiedzeniu 13 marca br." - powiedział w piątek przed głosowaniem poseł sprawozdawca Sylwester Chruszcz. Jak dodał, "Senat zaproponował dziewięć poprawek o charakterze redakcyjnym oraz doprecyzowującym".
Sejm przyjął wszystkie zaproponowane przez senacką komisję poprawki.
Celem noweli jest podniesienie poziomu polskich standardów bezpieczeństwa w żegludze śródlądowej i ujednolicenie systemu wymagań technicznych dla statków żeglugi śródlądowej oraz doprecyzowanie procedury administracyjnej w tym zakresie.
Rządowy projekt zmiany ustawy z 21 grudnia 2000 r. ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej. Chodzi o implementację dwóch dyrektyw unijnych: z 14 września 2016 oraz 18 kwietnia 2018 r.
Nowe przepisy zakładają wprowadzenie możliwości uzyskiwania przez armatorów nowego dokumentu, to jest uzupełniającego świadectwa zdolności żeglugowej, ustalenie nowych wymagań i procedur dotyczących uznawania instytucji kwalifikacyjnych i wprowadzenie możliwości odnawiania dokumentów bezpieczeństwa.
Przepisy dają także możliwość upoważnienia przedsiębiorców do instalacji, naprawy, konserwacji i wymiany sprzętu nawigacyjnego w celu wydawania świadectw dotyczących radarowego sprzętu nawigacyjnego lub wskaźników skrętu statków i jego badania. Znalazł się tam także zapis o przyznaniu osobom zainteresowanym uprawnienia do wglądu do unijnego świadectwa zdolności żeglugowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej